Someren 3 strijdend ten onder tegen HVCH

HVCH 2 (zon)

1e klasse B

28 oktober 2018 13:00

Op een koude zondagochtend kwam iedereen samen voor de wedstrijdbespreking van deze pot.
HVCH staat op een eerste plek en wij op een iets lagere plek, het zou dus aanpoten worden. Ron van Stratum had er alle vertrouwen in want we mochten op het hoofdveld spelen en dan is hij op z`n best, want dan heeft hij muziek bij de warming up.
De wedstrijd begon en er zat vanaf minuut 1 strijd in aan de kant van Someren, hierop wist HVCH niet goed op te reageren. Dit resulteerde in een aantal kansen voor Someren.
Jan schoot een bal richting de kruising, die werd goed gered door de keeper, Tjardo kon een bal binnen tikken echter miste dit schot kracht, en Karel schoot een bal snoeihard op de paal. Zoals vaak in het voetbal is het zo dat als het doelpunt niet wil vallen, valt hij aan de andere kant. HVCH kwam tegen de verwachting in op voorsprong.

in de tweede helft wisten we dat we er alles aan moesten gaan doen om in ieder geval nog een punt in Someren te houden. We veranderden de tactiek en gingen meer op de aanval spelen, uiteindelijk zelfs 1 op 1 achterin om maar dat belangrijke doelpunt te maken.
in de 93e minuut kwam HVCH met een counter op doel en moest Dirk Maas aan de handrem trekken bij deze speler wat resulteerde in een terechte penalty. Deze kans lieten ze niet onbenut en scoorden de 0-2. Hierna was het snel einde wedstrijd. Het positieve aan deze wedstrijd is dat we deze keer 90 minuten hebben gestreden met goed voetbal er tussen wat we nog niet zo veel hebben gehad dit seizoen. Hopelijk is dit een voorproefje voor de rest van het seizoen, met meer strijd en meer goed voetbal dan gaan de punten van zelf komen.

Met vriendelijke groet,

Uw wedstrijdanalist Jan van der Veen