Someren 3 verliest in Boekel

Boekel Sport 2 (zon)

1e klasse B

14 oktober 2018 11:30

SV Someren speelde zijn vijfde wedstrijd tegen Boekel Sport. Met pas één punt op zak is dit een erg belangrijke wedstrijd. Om 11:30 klinkt het eerste fluitsignaal op sportpark De Donk in Boekel. Someren begon erg zwak aan de wedstrijd en dat leverde kansen voor Boekel op. Na slecht uitverdedigen butste de bal zacht in het Somerense doel. En dit was niet alles, Boekel wist in de eerste helft nog twee keer te scoren en dus stond het 3-0 met rust.

In de rust werden de nodige spelers gewisseld en werden de spelers op scherp gezet om er de tweede helft nog iets van te maken. De tweede helft kwam Someren een stuk sterker uit de startblokken, en dat resulteerde in een aantal kansen. Deze kansen werden ook benut en Patrick Vereijken schoot de 3-1 binnen. Zo kwam de hoop terug voor Someren en begon het aan te vallen. Someren was sterker en de wil om te winnen die ontbrak in de eerste helft was er de tweede helft wel. Someren ging achterin man op man spelen en dit zorgde voor meer overwicht. En zo kon Ron van Stratum na een goede assist van Ties Steenstra tot scoren komen. 3-2 stond op het scorebord en nu moest Someren door gaan drukken. Maar dat zorgde ook voor kansen voor Boekel, zij gingen zorgvuldig met de kansen om en scoorde nog twee keer en dus eindigde de wedstrijd in 5-2.

Weer een erg zwak begin van SV Someren, de tweede helft was een stuk sterker maar dit mocht niet meer baten.