Someren 3 geeft het weg in de tweede helft

Rhode/VSB 2 (zon)

25 november 2018 11:00

Vooraf wist Someren 3 dat het een lastige wedstrijd ging worden tegen Rhode/Van Stiphout Bouw 2. Zij stonden vierde met 16 punten en Someren op de 10e plaats met slechts 4 punten.

Zoals verwacht begon Rhode met hoge druk aan de eerste helft. In de eerste 15 minuten van de eerste helft werden er desondanks toch geen echte goede kansen gecreëerd. Hierna ontstond er een mooi schouwspel voor de toeschouwers, de teams creëerden beiden kansen om de score te openen. De eerste kans was voor Rhode, de goed keepende Dirk Kerkers kon de bal net voor de lijn pareren, zodat deze via de lat er net niet in ging. In de 30e minuut kreeg de topscoorder met slechts 3 goals Patrick Vereijken de bal aangespeeld op rechts, hij gaf een strakke voorzet op Dirk Maas die de bal vervolgens op wonderbaarlijke wijze terugkopte op de uitstekend spelende Dylan Maas. Dylan haalde verwoestend uit en zag de bal er via de binnenkant van de lat net niet ingaan. Dezelfde Dylan schoot in de 35e minuut van de wedstrijd de bal via een vrije trap in de kruising. 1-0 Someren. Karel en Mo probeerden achterin met man en macht de 1-0 mee te nemen naar de rust. Helaas kwam Rhode in de 44e minuut op gelijke hoogte door een fout bij Someren. Een verkeerde balaanname zorgde ervoor dat de spits van Rhode de bal mee kon nemen en Dirk Kerkers kansloos liet.

Het motto voor de tweede helft was er voor zorgen de stand zolang mogelijk gelijk te houden en dan toe te slaan via de counter. Someren 3 was niet bij machte om hetzelfde op te brengen als in de eerste helft. Rhode kwam via een scrimmage op voorsprong. In 58e minuut kwamen zij ook nog op 3-1 doordat de scheidsrechter een duidelijke overtreding van de spits niet zag. Hans bracht supersub Ties Steenstra op het veld. Zoals gewoonlijk dit seizoen creëerde hij gevaar voor de goal van de tegenstander, maar had hij dit keer het geluk niet aan zijn zijde. Someren ging achterin 1 op 1 spelen, maar dit mocht ook helaas niet baten. Rhode scoorde iets geflatteerd de 4 en 5-1.

Tot slot. Het is vijf voor twaalf voor de mannen van Hans van Santvoort. We moeten nu als mannen opstaan en de punten gaan pakken. De kwaliteit is er, maar het ontbreekt soms ook wat aan werklust en kosten van alles willen winnen. Het gat met Margriet dat op de veilige 10 plaats staat is 6 punten. A.s. zondag moeten we de drie punten pakken om dit gat te verkleinen. Verder voor de jongeren, op tijd naar bed. En voor de ouderen, geef de goede voorbeeld.

Verslag: King Mo