Someren JO19-1 stijgt naar plaats 2 op ranglijst

Sportclub Susteren JO19-1

Hoofdklasse J

24 november 2018 15:00

Vandaag neemt Someren het op tegen Sc Susteren JO19-1, die voor aanvang van de wedstrijd op een 5e plek staan op de ranglijst, waar Someren de 3e plek inneemt. Voor vandaag geldt hetzelfde als vorige week, aanhaken of afhaken!

Het 1e kwartier is het voor beide elftallen aftasten, en speelt het spel zich voornamelijk af op het middenveld. De 1e goede mogelijkheid is dan ook uit een corner van Dirk Swinkels, die ingekopt wordt door Max Sonnemans, maar een speler op de lijn brengt redding. Dan is het wachten tot er in de blessuretijd van de 1e helft een kans komt die ook meteen een doelpunt op levert. Rick Vereijken stuurt Tom Peeters weg die een strakke voorzet afgeeft, en deze wordt door Thijs Martens onder controle gebracht, en vanuit de draai weet hij de keeper van Sc Susteren te verschalken, 1-0 ruststand.

In de 2e helft wordt er meer ruimte weggeven door Sc Susteren, waardoor we meer kansen creëren. In de 50e minuut zet Rick Vereijken met een fijne steekbal Thijs Martens 1 op 1 met de keeper, maar deze weet de keeper te keren. In de 66e minuut wordt Thijs Martens opnieuw diep gestuurd, deze keer door Max Sonnemans, de keeper twijfelt om uit te komen, en met een schitterende lob weet Thijs zijn 2e van de middag te maken, 2-0. Dan duurt het tot de 80e minuut, waarbij een voorzet voor de voeten beland van David de Wit, die in het veld gekomen is voor Tim van den Boomen, maar hij vindt de doelman van Sc Susteren op zijn weg. In de 85e minuut komt de verdiende 3-0 dan alsnog op het scorebord, Thijs Martens geeft een uitgemeten bal op David de Wit, die zijn tegenstander te snel af is, en als een echte killer de doelman kansloos laat. In de allerlaatste minuut toch een klein smetje op deze overwinning, een corner van Sc Susteren belandt via de kluts tegen de hand van een Someren speler, en scheidsrechter Vissers wijst naar de strafschopstip. Dit buitenkansje laat Sc Susteren niet glippen, en zo eindigt de wedstrijd in een 3-1 overwinning.

Door het verlies van NWC uit bij Sportclub Irene stijgt Someren naar de 2e plek op de ranglijst, met 2 punten achterstand op koploper SHH (Herten).

Komende zaterdag wederom een thuiswedstrijd voor de blauw-witten, dan komt nummer 7 VV Born JO19-1 op bezoek op Sportpark de Potacker, om 15:00 uur zal er dan afgetrapt worden. Tot dan!

SV Someren 1
Deurne 1