Someren 19-1 pakt de 3 punten tegen FC Oda 19-1

FC Oda JO19-1

Hoofdklasse J

16 februari 2019 15:00

Op een zonnig sportpark de Potacker speelt Someren 19-1 tegen het Weertse FC Oda 19-1, de nummer 9 van de Hoofdklasse-J. Someren zal zich vandaag moeten herstellen van de nederlaag een week eerder bij NWC, om de bovenste plaatsen in het zicht te houden.

De eerste 20 minuten is Someren veel sterker dan de tegenstander, en speelt het spel zich vooral af op de helft van het Weertse korps, maar tot grote mogelijkheden komen de blauw witten nog niet. De 1e mogelijkheid is in de 21e minuut te noteren, Rico Sonnemans stoomt op en geeft een steekbal af op Joep Verberne, die Thijs Martens vindt, waarna Thijs de bal voor het doel slingert, maar Mika Lamers weet onvoldoende kracht mee te geven aan zijn kopbal, en zo belandt de bal in de handen van de Oda doelman. Vanaf dat moment is het startsein om door te drukken, en volgen de doelkansen zich in rap tempo op. Een goede actie van Jarni Verstappen aan de zijkant, die richting de achterlijn loopt en de bal laat vallen op Thijs Martens, maar zijn schot krijgt te weinig kracht mee om de doelman te verschalken. Dan een van de mooiste aanvallen van de wedstrijd. Thijs Martens krijgt een bal ingespeeld vanuit de verdediging op de middenlijn, maar met een slim overstapje zet hij zijn tegenstander te kijk en kan Wouter van Santvoort de bal aan de zijlijn oppikken. Met een uitgemeten voorzet weet hij Rick Vereijken te vinden, die hem op zijn ‘Van Bastens’ uit de lucht neemt maar helaas eindigt deze in het zijnet van het doel. Een paar minuten voor rust valt dan eindelijk de openingstreffer, een corner van Rick Vereijken wordt niet goed geraakt door Thijs Santegoeds, maar Rico Sonnemans is alert op dit buitenkansje en weet de bal het laatste zetje te geven, 1-0. Nog voor rust kan Someren de 2e treffer maken, na een schitterende solo van Rick Vereijken, die een mannetje of 4 zijn hielen laat ziet, maar helaas is de afwerking niet nauwkeurig genoeg en weet de keeper de bal tot corner te verwerken.

Someren moet zichzelf in de 2e helft toch gaan belonen met een aantal doelpunten, om FC Oda niet terug te laten komen in de wedstrijd. In de 54e minuut is daar dan de 2-0, Wouter van Santvoort verovert de bal op het middenveld en speelt Joep Verberne in, die met een pass Thijs Martens wegstuurt, en de spits van Someren schiet de bal in het doel, waar de keeper kansloos moet toekijken. In de 57e minuut laat Someren FC Oda toch weer terug komen in de wedstrijd, een vrije trap van FC Oda wordt niet goed verwerkt door onze doelman Mitchell, en in de rebound weet FC Oda de aansluitingstreffer te maken. Someren is na dit doelpunt even van slag, slordig in balbezit, net dat stapje te laat is bij de duels. Hieruit komt ook een terecht gegeven strafschop van scheidsrechter Cruz, waarbij David de Wit te laat bij de bal komt en de spits een licht tikje geeft. Maar waar doelman Mitchell er bij de 1e goal niet goed uit zag, maakt hij alles weer goed door de strafschop van FC Oda te keren! Vanaf dat moment is Someren goed wakker geschud en krijgt het zelf 4 minuten voor tijd nog een goede kans, maar Thijs Martens raakt de binnenzijde van de paal waardoor de eindstand op 2-1 blijft staan.

Een wedstrijd die al voor rust beslist had moeten zijn wordt zo toch nog spannend tot aan het einde toe. Na een aantal verrassende uitslagen blijft Someren op de 3e plaats staan, maar is het verschil tussen de nummer 1, Sportclub Irene en de nummer 5 NWC (dat nog 1 wedstrijd te goed heeft) maar 4 punten. Volgende week gaat de ploeg van Salim Zeroual op bezoek bij laagvlieger DESM, waar om 15:30 uur wordt afgetrapt op sportpark De Moesdieëk te Weert, tot dan!

SV Someren 1
Deurne 1