Someren JO19-1 zegeviert over Merefeldia JO19-1

SV Someren JO19-1

Hoofdklasse J

4 mei 2019 15:00

Someren 19-1 speelt vandaag de uitwedstrijd tegen Merefeldia, de verrassende winnaar van de 2e periodetitel. Dat dit geen gemakkelijke wedstrijd gaat worden is wel te zien aan de thuisresultaten van Merefeldia. Vandaag kunnen we weer beschikken over Dirk Swinkels en Gijs Verberne, zij komen beide terug van een blessure. Rico Sonnemans zit vandaag zijn schorsing uit van 1 wedstrijd, en Thijs Martens zal niet spelen in verband met een blessure.

De 1e kleine mogelijkheid voor Someren dient zich aan in minuut 7, waar Tim vd Boomen de bal inlevert bij Joep Verberne, die de bal van 18 meter over de keeper wil leggen, maar deze bal verdwijnt hoog over het doel. De 1e kans van Merefeldia is wel direct raak. Een breedtebal vanuit de linkerzijde belandt bij de rechtsbuiten, die geheel vrij staat in het zestien meter gebied en gemakkelijk de bal kan intikken, 1-0. Binnen de minuut krijgt Merefeldia de uitgelezen kans op de 2-0, maar eerst is het Mitchell Dovens die uitstekend weet te redden, en in de rebound zorgt Thijs Santegoeds met een goed blok dat de bal niet in het doel belandt. In de 12e minuut is het Tim vd Boomen die met een steekbal Ties van Baars vrij voor de doelman van de tegenstander zet, en daar weet Ties wel raadt mee, en schiet de 1-1 tegen de touwen. En nog binnen het kwartier weet Someren de voorsprong te pakken, na weer goed voorbereidend werk van Tim, weet hij de geheel vrijstaande Ties te vinden, en die rondt koelbloedig af, 1-2. Weer 2 minuten later krijgt Ties de opgelegde kans om zijn hattrick compleet te maken, maar de doelman weet nog net zijn vingers tegen de bal te zetten, en Ties zijn kopbal belandt op de paal. Vlak voor rust komt Someren nog goed weg, een voorzet die verkeerd geraakt wordt, komt via de onderzijde van de lat terug het veld in. Ruststand 1-2.

Someren begint gedreven aan de 2e helft en binnen 5 minuten wordt de marge vergroot. Goed doorzetten van Ties levert hem balbezit op, op 18 meter van het doel, en met een magnifieke stift kan de keeper alleen maar toekijken hoe de bal in het doel verdwijnt, 1-3. Door deze ruimere voorsprong gaat Merefeldia een aantal mensen doorsturen, om zo nog hoop te houden op een aansluitingstreffer. Maar dat wil ook zeggen dat er nog meer ruimte gaat ontstaan, om de voorsprong voor Someren uit te breiden. In minuut 72 neemt Rick Vereijken een corner, door een overstapje van Tim belandt de bal via de knie van een Merefeldia speler in het doel, 1-4. 3 minuten later wordt Rick Vereijken vrij voor het doel gezet, maar de doelman weet te redden, en de bal belandt terug bij Rick, die het overzicht houdt en de bal afspeelt op zijn ‘D’endse’ compagnon Gijs Verberne, hij heeft geen moeite om het leer tegen de touwen te werken, 1-5. Dit zal ook de eindstand worden, al heeft Someren in de laatste 10 minuten nog genoeg mogelijkheden om de stand naar een nog grotere marge te verwerken, maar de scherpte ontbreekt hierbij.

Door deze overwinning behoudt Someren de kans op nacompetitie in eigen hand, als er volgende week gewonnen wordt van concurrent Sportclub Irene 19-1 dan kan het ze bijna niet meer ontgaan. Komende zaterdag om 15:00 uur op sportpark de Potacker, tot dan!

SV Someren 1
Deurne 1