Moeizame overwinning Someren JO19-1

Merefeldia JO19-1

Hoofdklasse J

27 oktober 2018 15:00

Op zaterdag 27 oktober staat de ‘grensderby’ op het programma, het Brabantse Someren speelt tegen het Limburgse Merefeldia uit Nederweert. Een belangrijke wedstrijd om de aansluiting te behouden bij de koplopers, te weten dat vandaag de nummer 2 tegen de nummer 3 speelt (SJO Weltania/Bekkerveld – NWC) en de nummer 1 bezoek krijgt van de nummer 5 (SHH – Sportclub Irene). Om 15:00 wordt er afgetrapt, onder leiding van scheidsrechter Nico Slavenburg. Someren speelt een matige 1e helft, geeft toch maar weinig kansen weg, en Merefeldia wordt alleen ‘gevaarlijk’ uit corners, waar hun fysieke voordeel niet leidt tot echte kansen. 5 minuten voor rust krijgt Merefeldia een dot van een kans, waar de centrale verdediger van Someren een verkeerde inspeelbal geeft, wordt deze opgepikt door de voorhoede speler van Merefeldia, die alleen op het doel afgaat, maar met een geweldige redding van doelman Mitchell Dovens wordt het geen doelpunt. Direct na de redding komt er een snelle omschakeling, en zo waar staat Thijs Martens voor een goede mogelijkheid om te scoren, maar de doelman van Merefeldia weet deze doelkans tot corner te promoveren, ruststand 0-0.

De start van de 2e helft is zeer sterk van Someren, met direct een goede mogelijkheid, waar Thijs Martens de bal neerlegt bij Tim van den Boomen, die deze weer prima terug legt op de inkomende Ties van Baars, helaas mist zijn schot richting en verdwijnt deze naast het doel. Toch komt Someren een aantal minuten later op een 1-0 voorsprong, Ties van Baars stuurt Thijs Martens langs de lijn weg, en met een goede voorzet vindt hij de vrijstaande invaller Tom Peeters, die geen moeite heeft om de bal tegen de touwen te schieten.

In de 68e minuut wordt de score verdubbeld, een prima combinatie tussen Thijs Martens en Wouter van Santvoort komt weer terug bij Thijs Martens, die met een individuele actie het strafschopgebied binnen gaat en de bal afvuurt op het Nederweertse doel. Waar de keeper nog kan reageren en de bal met zijn voet kan stoppen, is het wederom Tom Peeters die de bal simpel binnen kan tikken, 2-0. Daarna is het wachten tot de 83e minuut waar Someren een schietkans van Tim van den Boomen ziet eindigen op de paal. In de 87e minuut, vanuit het niets, krijgt Merefeldia een corner, deze wordt bij de 1e paal geheel vrij binnengeschoten door Merefeldia waardoor ze terug in de wedstrijd komen, 1-2. Zo moet Someren toch weer knokken om de punten in Someren te houden, en dit gebeurt ook, na 94 minuten klinkt het eindsignaal, en kan Someren weer 3 punten bijschrijven. Door het gelijke spel bij SHH – Sportclub Irene en de overwinning van NWC bij SJO Weltania/Bekkerveld, neemt Someren de 2e plaats in, met 1 punt achterstand op koploper NWC.

Komende zaterdag zal Someren de lastige uitwedstrijd spelen in Tegelen tegen Sportclub Irene. Aftrap zal zijn om 15:00 uur op Sportpark De Bakenbos.

SV Someren 1
Deurne 1