Someren 2 boekt een goede zege uit bij Erp 2

Erp 2 (zon)

Hoofdklasse HK

17 maart 2019 11:45

De blauwwitten begonnen goed aan de wedstrijd en dit resulteerde in de 11e minuut in een grote kans voor Devi Fondon. In een 1-tegen-1-situatie was echter de keeper van Erp 2 hem de baas en bracht hij knap redding. Someren 2 was veel feller en het had ook het veldoverwicht in de eerste helft. De blauwwitten beloonden zichzelf niet door te scoren. Het was wachten tot de 36e minuut hiervoor. Devi Fondon zette Pascal Loomans met een goede crossbal vrij voor goal. Pascal Loomans bleef rustig en hij rondde de bal knap met buitenkant voet af, 0-1. Dit was tevens de ruststand.

Na rust ging Someren 2 opzoek naar de 2-0. Die bleef heel lang uit, maar de verdediging van de blauwwitten stond goed opgesteld en kwam nauwelijks in gevaar. In de 86e minuut was het Jan Meulendijks die op aangeven van Guillion Leyten hard en zuiver de 0-2 binnenschoot. De wedstrijd was beslist en Someren 2 boekt hiermee een belangrijke overwinning.

De blauwwitten staan nu 3e met maar 6 punten boven de nacompetitiestreep. Tevens speelt Someren op zondag 31 maart de beslissende wedstrijd tegen ZSV 2 voor de 2e periodetitel. Als die gepakt wordt spelen de blauwwitten volgend seizoen in de beker tegen 1e standaard elftallen.

Eerst wacht zondag nog de lastige thuiswedstrijd tegen Gemert 2. Uit had Someren 2 weinig te zeggen, maar thuis is Someren 2 nog altijd ongeslagen!

Opstelling: Wessel Pape, Bart Hurkmans, Guillion Leyten, Robert van Lierop (C), Jur Schweren, Joep Swinkels, Pascal Loomans (79’ Maico Meulen), Stijn Sanders, Jan Meulendijks (86’ Vincent v.d. Bogaart), Nick Kusters en Devi Fondon.

SV Someren 1
Deurne 1