Someren 2 wint met ruime cijfers van OSS’20 2

sv O.S.S. 1920 2 (zon)

Hoofdklasse HK

2 december 2018 11:00

De blauwwitten waren dit seizoen thuis nog ongeslagen. Dit keer trof het de nummer 2 van de ranglijst OSS’20 2. De mannen uit Oss begonnen sterk aan de wedstrijd. In de 10e minuut kregen zijn een dot van een kans, maar het waren Someren 2-doelman Wessel Pape en de paal die Someren 2 behoedden voor een achterstand. Het leek erop dat dit wapenfeit Someren 2 wakker maakte. Someren begon als team te voetballen en dit resulteerde in kansen. In de 25e minuut was het Pascal Loomans die een vrije trap van Nick Kusters knap in de verre hoek binnenkopte, 1-0. Tien minuten later was het Nick Kusters die de bal via een kluts recht in zijn voeten kreeg. Hij dacht niet na en schoot de 2-0 binnen. Nog voor rust was het Devi Fondon die de 3-0 voorsprong binnenschoot.

Na rust ging OSS’20 2 alles op alles voetballen om terug in de wedstrijd te komen. Maar echte kansen kwamen er niet door goed verdedigen van Someren 2. In de 70e minuut kregen de mannen uit Oss een vrije trap. Het lastige schot werd niet goed gepareerd door Someren 2-doelman Wessel Pape en de bal leek hierdoor de doellijn te passeren. De scheidsrechter kon het niet goed zien en hij ging dus niet in op het appèl van de Ossenaren. Voor Someren 2 lag er in de tweede helft veel ruimte om te counteren. In de beginfase van de tweede helft was het nog slordig, maar in de 84e en 86e minuut waren het invallers Rick Vereijken en Danny Welten die de 4-0 en 5-0 op het scorebord brachten. Dit was tevens de eindstand.

Someren 2 mag trots zijn op deze overwinnning. Zij hebben het thuispubliek getrakteerd op een goede teamprestatie, die gepaard ging met strijd en geregeld mooi voetbal.

Aankomende zondag wacht alweer de laatste competitiewedstrijd uit tegen ZSV 2.

Opstelling: Wessel Pape, Norbert Maas, Oelse Venhuizen (45’ Stijn Sanders), Robert van Lierop (C), Jur Schweren, Joep Swinkels (70’ Dirk Maas), Pascal Loomans (45’ Maico Meulen), Bart Hurkmans, Jan Meulendijks, Nick Kusters (81’ Rick Vereijken) en Devi Fondon (85’ Danny Welten).

SV Someren 1
Deurne 1