Someren 2 wint redelijk eenvoudig van UDI’19 2.

UDI'19/CSU 2

Hoofdklasse HK

4 november 2018 11:00

Zowel Someren 2 en UDI’19 2 waren dit seizoen niet goed gestart. Someren 2 had uit 5 wedstrijden 4 punten behaald en UDI’19 2 6 punten uit 5 wedstrijden. De blauwwitten deden goede zaken door redelijk eenvoudig met 3-0 te winnen van de mannen uit Uden. Doelpuntenmakers waren Devi Fondon (2x) en Nick Kusters (1x).

Someren 2 startte sterk en al snel kreeg het via Devi Fondon een kans op om 1-0 te komen. Hij lobte de bal, uit de fout van de Udenaren, echter over. In de 23e minuut raakte Someren 2-doelman Wessel Pape geblesseerd. Gelukkig stond Someren 1-keeper Maarten Werts te kijken en kregen we medewerking van de scheidsrechter om Maarten Werts op te stellen als vervangende keeper. Na een oponthoud van circa 20 minuten kon de wedstrijd weer hervat worden. In de 31e minuut kwam Someren 2 op 1-0. Lex Lemmens schoot de bal hard naar voren. Foutief inschatten van de bal door de verdediging van UDI’19 2 werd genadeloos afgestraft door Devi Fondon. Dit was tevens de ruststand.

Na rust werd het krachtsverschil tussen Someren 2 en UDI’19 2 groter. Someren wist dit uit te buiten in de 2-0 en 3-0. De 2-0 kwam op naam van Nick Kusters. Hij schoot in de 60e minuut een vrije trap hard binnen. De keeper van UDI’19 2 ging hier niet helemaal vrijuit. In de 78e minuut was het Devi Fondon die een corner in 1 keer binnenschoot.

Aankomende zondag 11 november 2018 speelt Someren de uitwedstrijd bij Bekkerveld 2 in Heerlen.

Opstelling: Wessel Pape (23’ Maarten Werts), Lex Lemmens, Joep Swinkels, Robert van Lierop (C), Jur Schweren (79’ Dirk Swinkels), Vincent v.d. Bogaart, Pascal Loomans (75’ Norbert Maas), Bart Hurkmans, Nick Kusters, Justin Hoeben (45’ Danny Welten), Devi Fondon.

SV Someren 1
Deurne 1