Someren VR3 sleept puntje binnen tegen Lierop VR1 (3 – 3)

Lierop VR1 (zon)

SV Someren VR3

28 oktober 2018 9:45

Op een zeer koude zondag werd de wedstrijd gespeeld tegen de buren uit Lierop/SSE. Lierop stond 1 plaats lager geklasseerd dan Someren en dat bleef het ook na 90 minuten. De einduitslag was min of meer terecht hoewel de gasten eigenlijk op meer hadden gerekend na een snelle 0 – 2 voorsprong.

Eerste helft

Someren begon goed en was duidelijk de bovenliggende partij in het begin van de wedstrijd. De eerste grote kans was dan ook voor de gasten, maar Mayke schoot de kans hoog over het Lierops doel. Someren had er duidelijk veel zin in en niet lang hierna nam Someren een verdiende voorsprong. Lorena scoorde 0-1 met een mooi afstandsschot. De dames uit Someren kregen hierna nog meer kansen. Zo werd bijna 2e goal gescoord maar het schot van Juul belandde op de lat. Toch werd de marge verdubbeld want Loes scoorde met een hoge bal op doel die door de Lieropse keepster verkeerd werd beoordeeld.

Door deze voorsprong leek de thuisclub wakker geschrokken. Lierop kwam meer aan voetballen toe en dat leverde de aansluitingstreffer op middels een onhoudbaar schot onder de lat waar keepster Daphne geen antwoord op had. Kort hierna werd het gelijk nadat Lierop scoorde met een gelukkig lobje.

Toch kreeg Someren nog voor de rust de kans om weer een voorsprong te nemen maar helaas ging Maykes inzet naast, na een goede actie van Juul. Geheel onverwacht was het Lierop die de voorsprong nam na enkele foutjes in de Somerense defensie.

Ruststand 3 - 2

Tweede helft

Na de thee eigenlijk hetzelfde spelbeeld als net voor de rust. De thuisclub loerde op de counter maar kon niet echt gevaarlijk worden. De verdiende gelijkmaker viel na een kwartiertje spelen in de tweede helft. Met een mooie solo door de lieropse defensie scoorde Lorena haar tweede treffer. Het spelde golfde hierna op en neer maar echte kansen kwamen er niet of nauwelijks aan beide zijden. Toch kwamen de gasten bijna op voorsprong maar de goal van Mayke werd wegens vermeend buitenspel afgekeurd. Het is jammer maar het is even niet anders, meer zal ik er deze keer niet van zeggen …...

Einduitslag 3 - 3

A.s. zondag hebben we gelukkig weer een thuiswedstrijd. Nu tegen Eindse Boys VR2 die in de subtop staat. Aanvang 10.00 uur en hopelijk is het dan niet zo koud want dat kan de bruine niet trekken.

SV Someren 1
Deurne 1