Someren VR3 pakt eerste winst in 2019 tegen DESM VR1 (0 – 2)

DESM VR1 (zon)

SV Someren VR3

17 februari 2019 12:00

Weert : Na een lange winterstop van enkele maanden was het weer eens hoog tijd voor een potje damesvoetbal van VR3. We mochten op deze mooie zonnige zondag op het hoofdveld voetballen van DESM uit Weert. We hadden thuis al gewonnen van dit team in het begin van het seizoen, dus dat gaf de burger moed, ook al stonden ze met 9 punten meer, hoger op de ranglijst.

Eerste helft

In deze helft had de thuisclub enigszins de wind mee en was ook sterker. Dit leidde al gauw tot enkele kansen maar echt gevaarlijk waren ze niet. Er werd vooral van afstand geschoten maar onze doelvrouw Marly stond steeds op de goede plek. De grootste kans, opgezet vanuit een sterke limburgse middenveld, belandde via de vingertoppen van Marly bovenop de lat. De brilstand bleef gehandhaafd tot aan de thee.

Ruststand 0 - 0

Tweede helft

Na enkele tactische positiewisselingen was Someren de bovenliggende partij in de tweede helft. Dit tot grote frustratie van de thuisclub die maar geen enkele doelrijpe kansen meer konden creëren. De dames van DESM stuitten steeds op de degelijke defensie van Someren. En anders hield onze keepster ze er wel uit. Het harde werken van onze dames werd na 20 minuten spelen in de tweede helft beloond met een doelpunt. Na goed doorzetten van Daphne speelde ze de bal op de geheel vrijstaande Loes die gemakkelijk van dichtbij de 0 – 1 kon scoren. De thuisploeg was duidelijk geknakt door dit doelpunt want ze werden nog maar amper gevaarlijk.
Enkele minuten voor tijd werd dan de bevrijdende en verdiende tweede goal gescoord. Ditmaal was het Daphne zelf na een goede steekpass door het midden. De wedstrijd was gespeeld en op basis van de tweede helft was dit een terechte uitslag.

Eindstand 0 – 2

De wedstrijd werd gespeeld onder toeziend oog van de toekomstige trainer Roy Bloemers. Tot zijn verbazing zag hij dat er door onze dames hard werd gewerkt terwijl de tegenstander toch voetballend beter was. Al met al  een zeer doeltreffende ploeg die maar enkele kansen nodig heeft, bleek vandaag ….. A.s. zondag staat de thuiswedstrijd gepland tegen het lagere geklasseerde ZSV VR4, aanvang 10.00 uur.

SV Someren 1
Deurne 1