Someren VR3 pakt eerste punten tegen DESM VR1 ( 3 – 2 )

SV Someren VR3

DESM VR1 (zon)

30 september 2018 10:00

Hierbij het eerste verslag van het nieuwe seizoen 2018-2019. Na drie verdienstelijke bekerwedstrijden werd vorige week de eerste competitiewedstrijd helaas verloren tegen SVSH VR1. Vandaag de tweede wedstrijd thuis tegen DESM VR1 uit Weert. De veelal jonge bezoeksters speelden niet slecht maar de thuisclub ging toch met de volle buit aan de haal.

Eerste helft

Het was koud maar de zon maakte veel goed. Ik was daarom niet veel in de schaduw te vinden ….

De eerste helft speelde de thuisclub niet slecht. Someren probeerde het vooral met afstandsschoten. Dit leverde na een kwartier spelen de voorsprong op voor Someren. Marly scoorde van ver met een hard schot die door de handen van de limburgse keepster glipte. Enkele minuten daarna verdubbelde Mayke de marge door beheerst de 2-0 te scoren na goed voorbereidend werk van Lorena. Aan de andere kant werd DESM niet echt gevaarlijk en zo bleef deze stand tot de pauze gehandhaafd.

Ruststand 2 - 0

Tweede helft

In deze helft gebeurde er in het begin niet zoveel in het eerste half uur. De aansluitingstreffer van de bezoeksters kwam letterlijk en figuurlijk uit de lucht gevallen met een lucky shot die in de kruising zeilde. Gelukkig niet lang hierna scoorde opnieuw Mayke de 3 – 1. Deze keer ging er weer een afstandsschot van Marly vooraf die de keepster van DESM niet klemvast kon houden.

Hierna werden de bezoeksters toch gevaarlijk maar onze uitblinkende keepster Demi was maar moeilijk te passeren. Desalniettemin werd het toch nog spannend in de allerlaatste minuten toen de bezoeksters wederom de aansluitingstreffer konden scoren. Met hangen en wurgen werd toch de overwinning uit het vuur gesleept en werden de eerste drie punten gepakt. Proficiat dames !

Eindstand 3 – 2

Volgende week moeten de dames uit tegen ODA VR1, aanvang 10.30 uur.

SV Someren 1
Deurne 1