Someren VR3 boekt verrassende overwinning op koploper Brevendia VR2 (2 - 1)

SV Someren VR3

Brevendia VR2 (zon)

2 december 2018 10:00

Vandaag mochten we op een zeer kletsnatte zondag aantreden tegen koploper Brevendia VR2 die maar liefst 5 punten voorsprong had op de nummer 2. Het grote voordeel was dat we op het kunstgrasveld mochten voetballen in een gloednieuw tenue van de plaatselijke keurslager …. De vooruitzichten qua rangschikking waren dus niet zo rooskleurig omdat we maar liefst 18 punten minder hadden.

Eerste helft

Qua voetbal was het spel van de bezoeksters uit Stramproij beter verzorgd. Het was dus niet zo verwonderlijk dat ze bovenaan stonden. De eerste de beste aanval na enkele minuten was meteen raak voor de gasten. Een vloeiende aanval door de Somerense defensie betekende de 0 – 1. Wie dacht dat Someren zich zou laten afslachten kwam bedrogen uit. De thuisclub kwam steeds beter in hun spel en kreeg zelfs grote kansen op de gelijkmaker. Helaas ging de inzet van Loes via buitenkant paal naast het doel. Daarna ging de poging van Lorena ook net naast het doel. Verder stond de verdediging van de thuisclub als een huis en zodoende kon Brevendia niet echt gevaarlijk meer worden.

Ruststand 0 – 1.

Tweede helft

Na de rust een tactische wissel : keepster Daphne werd gewisseld door Marly waardoor Someren meer druk en dreiging naar voor kon zetten. De thuisclub ging verder waar ze gebleven waren en kwam steeds meer het geloof dat men niet hoefde te verliezen van deze koploper. Verdedigend lieten de gasten steeds meer steekjes vallen omdat Someren steeds meer druk uitoefende. De verdiende gelijkmaker werd dan ook halverwege de tweede helft gescoord. Na eerst een mooie redding van Marly werd de bal hard naar voren gespeeld. Lorena onderschepte de bal en kon ongehinderd doortrekken richting doel en gaf de keepster het nakijken 1 - 1. De gasten waren duidelijk van slag en kwamen er voetballend niet meer aan te pas. Een foutieve terugspeelbal zorgde ervoor dat de snelle Juul 1-op-1 met de keepster kwam. Met een mooie lob zorgde ze voor de verdiende voorsprong 2 – 1. Hierna werd het bijna 3 – 1 maar de inzet van Daphne kon nog net tot corner worden verwerkt. Met nog enkele minuten spelen kwam de voorsprong echter niet meer in gevaar en werd de verrassende en verdiende overwinning met veel vreugde binnen gesleept. Klasse dames !! Eindstand 2 – 1.

Door deze overwinning hebben onze dames het besef gekregen dat ze meer in hun mars hebben als er maar hard gewerkt wordt en dat Someren niet onderschat mag worden. Hopelijk kan deze positieve lijn in de volgende wedstrijd doorgezet worden. A.s. zondag staat de uitwedstrijd tegen SV Laar VR1 gepland om 10.00 uur.

SV Someren 1
Deurne 1