Vrouwen SV Someren/NWC weer even met beide benen op de grond

Maarssen VR1 (zon)

SV Someren VR1 (zon)

Hoofdklasse B

4 november 2018 14:00

Na 3 mooie winstpartijen op rij ging het vandaag weer eens fout voor de vrouwen van SV Someren/NWC. Een helft goed spel, en met rust een terechte 0-2 voorsprong bleek niet genoeg te zijn om de volledige buit mee de bus in te nemen.

De meiden begonnen sterk aan de wedstrijd. Wat we vooraf hadden besproken klopte en de afspraken werden goed uitgevoerd. De tegenstander werd vroeg onder druk gezet en de sterke individuele speelsters van v.v. Maarssen kwamen op enkele momenten na niet lekker in hun spel. Tot groot ongenoegen van de tegenstander die dit duidelijk lieten merken. In de 13e minuut een vrije trap nog net op eigen helft. Deze werd door Ruth Zegwaard perfect achter de verdediging gelegd waar Lotte van Mourik opdook en de bal direct vanuit de volley wist binnen te schieten. In de 39e minuut leek Maarssen langszij te komen maar een verdwaalde voorzet die over Iris van Stiphout heen ging ketste binnenkant paal uit het doel. Dit was op enkele speldenprikjes na het enige gevaarlijke moment van VV Maarssen in de eerste helft. Het combinatieteam wist zelfs vlak voor rust de score te verdubbelen. Het was wederom Ruth Zegwaard die een vrije trap richting het Maarssen doel mocht werken. Via een verdedigster van Maarssen belande de bal bij de 2e paal waar Lotte van Mourik in balbezit kwam. Deze hield goed het overzicht en met een voorzet op maat wist zij Kim Bankers te bereiken die haar ploeg op 0-2 wist te zetten. In de echte slotfase van de eerste helft leek Someren/NWC op een comfortabele 0-3 te komen maar Kim Bankers schrok zelf van de ruimte en tijd die ze kreeg voor het doel van Maarssen waardoor deze kans niet werd benut. Met een mooie 0-2 voorsprong gingen we richting de thee.

In het tweede deel van de wedstrijd werd al snel duidelijk dat VV Maarssen er alles aan wilden doen om zo snel mogelijk de aansluitingstreffer te maken. Het waren 2 volledig andere teams die uit het kleedlokaal kwamen en de rollen waren helemaal omgedraaid. Someren/NWC wist de druk niet meer op tegenstander te krijgen en kwamen overal een stap te laat. Maarssen daarin tegen kwam na een omzetting steeds beter in het spel. Al vroeg kwam een speelster van Maarssen oog in oog met Iris van Stiphout, door goed optreden van laatstgenoemde bleef Sv Someren/NWC op dat moment op de been. Maar de eerste echte uitgespeelde kans van de thuisploeg en dus de eerste waarschuwing voor de gasten waren daar. Helaas gebeurde toch wat niet mocht gebeuren en werd het slappe optreden van Sv Someren/NWC al vroeg in de 56e minuut afgestraft. Lotte van Mourik leverde de bal iets te gemakkelijk in bij een verdedigster van Maarssen die gelijk voorwaarts speelde. Na goed combinatiespel kwam de bal uiteindelijk op de flank waar de mee opgekomen middenvelder de bal vrij mocht voorleggen. Bij de eerste paal stond de spits van Maarssen die makkelijk kon binnen koppen. Vanaf dat moment waren de gasten het spoor volledig bijster en was het een richtingsverkeer richting het doel van Sv Someren/NWC. In de 76e minuut kwam Maarssen langszij. Het was Yvonne Swinkels die aan de zijlijn ietwat te hard door verdedigde op een tegenstander waarvoor de scheidsrechter een vrije trap aan de thuisploeg toekende. Deze bal werd voor het doel geslingerd en de speelster waar juist de focus bij deze ballen moest liggen kon helemaal vrij de gelijkmaker binnen schieten. 2-2. Maarssen had het gevoel dat er meer te halen viel tegen de nummer 2 van de ranglijst, en ze gingen dan ook  de laatste 10 minuten vol voor de winst. Amper 5 minuten later was het wederom raak. Someren/NWC in balbezit die veel makkelijk aan een doorjagend Maarssen word ingeleverd. Nummer 9 van der Meijden die mag wegdraaien bij Evi Schellens en met een steekbal de spits vrij voor de goal wist te zetten. Met een bekeken stiftbal wist zij de uitgekomen Iris van Stiphout te kloppen en Maarssen op voorsprong te zetten. Het geloof bij de gasten op nog een goed resultaat was helemaal weg.  Na de 3-2 kreeg Maarssen nog een hele dikke kans voor de 4-2 maar nadat Iris van Stiphout werd uitgespeeld was het Loes van Ven die goed was meegelopen en zo de inzet van de Maarssense dribbelaar Sarina Pua van de lijn wist te halen.

Eindstand 3-2. Op basis van de 2e helft een terechte verlies partij. Een 0-2 voorsprong horen we over de streep te trekken maar de gasten konden geen vuist meer maken tegen VV Maarssen. Een teleurstelling maar hiervan moeten we leren. We gaan dit goed evalueren en weer kei hard werken naar de volgende wedstrijd. Dan wacht een bekende en dat is de kampioen van vorig seizoen Nooit Gedacht uit Geffen. Ook deze ploeg weet net als ons de punten binnen te sprokkelen en kruipen steeds meer omhoog. Voor Someren/NWC staat er ook genoeg op het spel. De ongeslagen status in thuiswedstrijden behouden en proberen sowieso de knappe 2e plaats vast te houden. Maar vandaag is wederom gebleken dat hier 90 minuten focus en vechtlust voor nodig is.