Belangrijke overwinning Sv Someren/NWC VR1

SV Someren VR1 (zon)

Hoofdklasse B

10 februari 2019 12:30

Het eerste vrouwenteam van Sv Someren/NWC heeft gisteren een belangrijke overwinning geboekt in Enschede. Het moest daar aantreden tegen de nummer 11 uit de competitie VV Rigtersbleek. Voordat deze wedstrijd begon, stond de formatie van Ivo Veltrop en Tim van Ophoven op plaats 9. Het verschil in punten tussen deze twee ploegen bedroeg voor de aftrap 6 punten.

Ondanks het slecht winterse weer van de laatste maand, hebben de vrouwen van Sv Someren/NWC zich goed kunnen voorbereiden op deze belangrijke wedstrijd, en de rest van de tweede en alles beslissende seizoenshelft. In het 2e weekend van januari werd deze voorbereiding afgetrapt in het zuid Limburgse Bemelen, waar het team een weekend heeft doorgebracht. We kunnen wel zeggen dat dit een zeer geslaagd weekend was en als het al kon, zijn we daar als groep nog dichter naar elkaar toe gegroeid. Waar het weer het toe liet hebben op een goed niveau de veldtrainingen kunnen afwerken en hebben we onze conditie en kracht als het veld het niet toe liet, op orde gehouden bij Move Your Body in Asten. Baronie (0-0), Nuenen (1-3 winst) en Eindse Boys (5-2 winst) waren de oefentegenstanders in deze voorbereiding. Zo gingen we dus ongeslagen en vol vertrouwen richting de eerste competitie wedstrijd.

Dit was in de beginfase duidelijk merkbaar. Someren/NWC begon goed en vooral erg gretig aan de wedstrijd en wist de tegenstander gelijk terug te dringen naar eigen helft. Vanwege het stormachtige weer en het niet al te beste kunstgrasveld, was verzorgd voetbal spelen bijna onmogelijk. Het werd een wedstrijd waar hard in gewerkt moest worden voor ieder duel, en daarin waren de gasten duidelijk de betere ploeg. Vol tegen de wind moest er op zoek gegaan worden naar de openingstreffer, maar ondanks een aantal goede mogelijkheden bleef deze in het eerste bedrijf uit. Met een 0-0 tussenstand mocht de thuisploeg zich in de handen wrijven. Zij probeerden via countervoetbal en lange ballen tot kansen te komen, maar het grootste gedeelte van de ballen verdween in de handen van keepster Lindsey Stultiëns of zelfs over de achterlijn.

Begin tweede helft hetzelfde spelbeeld. Someren/NWC die de tegenstander gelijk bij de strot wist te pakken en ten strijde ging voor dat doelpunt. Na een aantal kansen was het dan in de 52e minuut eindelijk raak. Waar de eerste inzet van Lotte van Mourik nog gestopt werd door de goed keepende keepster van VV Rigtersbleek, was het in de rebound de oplettende Shauny Regli die de bal tegen de touwen wist te werken, 0-1. Ondanks dat Someren/NWC het eerste uur duidelijk de bovenliggende partij was, konden ze in doelpunten het verschil maar moeilijk vergroten.
Het was vooral de eerder genoemde keepster van de thuisploeg, die met een aantal aardige reddingen een ware sta in de weg bleek te zijn. En door het gretige spel in het eerste uur, leek hierna de vermoeidheid een beetje toe te slaan. Daardoor werd het toch nog spannend in het laatste half uur, want steeds meer duels werden verloren en de thuisploeg merkte dit en ging dan ook vol op zoek om langszij te komen.
Dit was de fase waarin duidelijk te zien was dat Someren/NWC als groep gegroeid is. Positief en vol strijdlust en door het vuur gaan voor elkaar, om die 3 punten over de streep te trekken. Dit werd uiteindelijk beloond, want ondanks dat het spel zich steeds meer bij het doel van Lindsey Stultiëns afspeelde, wist Richtersbleek nooit een echte kans te creëren.
Na 94 minuten vond de leidsman het voldoende en maakte een einde aan de wedstrijd. Een uiteindelijk zwaar bevochten, maar zonder twijfel terechte overwinning voor de vrouwen van Someren/NWC. Door deze 3 punten wist de ploeg te stijgen van plaats 9 naar plaats 5, met een achterstand van 1 punt op de nummer 2.

Volgende week komt de aanstaande kampioen van de Hoofdklasse naar de Potacker. Eldenia wist dit seizoen op één wedstrijd na, alles nog te winnen en dit vaak met duidelijke cijfers. Zij kunnen over een tijdje plannen wanneer ze kampioen willen worden, met nu een voorsprong van maar liefst 14 punten op de nummer 2.
Zo waren wij eerder dit seizoen ook een speelbal voor Eldenia. Al na 25 minuten keken we daar vol verbazing tegen een 5-1 achterstand aan. Uiteindelijk werd het 6-2 voor de koploper.

Deze week weer hard werken en een plan maken voor deze wedstrijd. Maar dat we onze huid duur gaan verkopen, dat is zeker. Met de juiste inzet en instelling zal Eldenia het zeker moeilijk kunnen krijgen op de Potacker.
We hopen natuurlijk op alle support. Aftrap van deze wedstrijd is om 12.00 uur. Tot dan.

Ivo Veltrop