Vrouwen ST Someren/NWC winnen wederom overtuigend op eigen veld

SV Venray VR1 (zon)

Hoofdklasse B

7 oktober 2018 12:00

6 PUNTEN UIT 3 WEDSTRIJDEN. Met als tegenstanders Rigtersbleek (3-0 winst), en 2 titelkandidaten Eldenia (6-2 verlies) en nu SV Venray (4-0 winst). Buiten de onnodige uitschieter van vorige week in Arnhem, kunnen we spreken van een goede start in de Hoofdklasse.

Vandaag stond de thuiswedstrijd tegen het hoog ingeschatte SV Venray op het programma. De vrouwen uit Venray liepen vorig seizoen op de laatste speeldag een periode mis om nacompetitie te mogen gaan spelen voor een plaats in de Topklasse. Ook dit seizoen zijn zij sterk begonnen. Van de 5 officiële wedstrijden die er nu gespeeld zijn, wisten zij 13 punten te halen. Alleen tegen de vrouwen van Maarssen werd gelijk gespeeld (1-1) en de rest wist Venray als winnaar uit de strijd te komen. Dit met een doelsaldo van maar liefst 21 doelpunten voor en maar 3 tegen. We wisten dus dat we onze borst nat konden maken tegen deze tegenstander.

Na de oorwassing vorige week in Arnhem, hebben we afgelopen week de wedstrijd eens goed geanalyseerd. Daar kwam uit dat we daar als team toch wel volledig gefaald hebben en dat wilden we tegen Venray, vooral richting onszelf, goed gaan maken. Met deze instelling hebben we de gehele week getraind en meegenomen naar de wedstrijd. Wij begonnen scherp aan de wedstrijd en in de 9e minuut kwam het via Shauny Regli op een 1-0 voorsprong.

Zij nam een perfect genomen corner van Romy Kuepers direct op haar slof en liet de Venrayse doelvrouw kansloos. Later in de eerste helft nam Venray meer het initiatief en liet het vaker zien, waarom zij mee kunnen doen om de titel. Met name centrale middenveldster Lieke Wijnands en spits Lindie van der Steen, waren erg gevaarlijk. Maar de organisatie van de thuisploeg stond als een huis en zonder een echte kans weg te geven,  maar er ook weinig te creëren, werd er met 1-0 voorsprong de rust ingegaan.

In het 2e deel van de wedstrijd veranderde het spelbeeld niet. Someren/NWC speelde tot groot ongenoegen van het Venrayse publiek en speelsters fel, maar wel sportief. Venray, dat op één kopbal van Lindie van der Steen na, nauwelijks kansen wist te creëren. Deze zelfde van der Steen moest al snel in de 2e helft het veld geblesseerd verlaten. Een flinke tegenvaller voor Venray, dat met de 1-0 achterstand hun topscorer het veld zag  verlaten. Laten we hopen dat het allemaal mee zal vallen. De winnaars mentaliteit, waar de thuisploeg mee speelde, werd in de 72e minuut beloond met een doelpunt. Lotte van Mourik werd diep gestuurd en kwam oog in oog met de doelvrouw. Met een mooie beweging wist zij zich vrij te spelen van de keepster en kon zo makkelijk de 2-0 binnen schieten.

2-0 een mooie en verrassende tussenstand, maar de blauwwitten voelden dat er meer te halen viel en lieten de touwtjes niet vieren. In tegendeel. Ze bleven kort op de tegenstander spelen en een goed spelende Ruth Zegwaard, pakte door haar jonge gretigheid hierdoor een terechte gele kaart. Dit zijn dingen die kunnen gebeuren met deze speelstijl en als er geen geblesseerden vallen is dit niet erg. Het zou allemaal nog veel erger gaan worden voor de gasten, toen 7 minuten voor tijd, een oplettende Lotte van Mourik een foutje in de verdediging genadeloos wist af te straffen. Zij wist een foute pass te onderscheppen en zichzelf wederom oog in oog met de doelvrouw te zetten. Deze kansen laat de topscorer van ons, niet snel onbenut en kwam weer als winnaar uit de strijd. Door deze goal staat de teller van Lotte alweer op 5 doelpunten uit 3 wedstrijden. In blessuretijd zou het ook nog 4-0 worden. Het leek erop dat Kim Bankers haar invalbeurt zou gaan belonen met een doelpunt, maar haar inzet stuitte op de doelvrouw. In de rebound was Shauny Regli er als de kippen bij om haar 2e goal binnen te schieten.

Eindstand ST Someren/ NWC – SV Venray 4-0. Duidelijke cijfers met een verdiende winnaar.

Door deze 3 punten bezet ST Someren/NWC op dit moment een mooie 4e plaats in de Hoofdklasse. A.s zondag staat er weer een mooi treffen op het programma. Dan wacht de uitwedstrijd tegen Prinses Irene. Zij bezetten knap met 7 punten de 2e plaats, achter het ongeslagen Eldenia. Afgelopen 10 juni stond deze zelfde wedstrijd op het programma; toen ging het om een plek in de Hoofdklasse. Bij iedereen staat deze memorabele wedstrijd nog vers op het netvlies gebrand. Door de 0-4 overwinning wist een zeer jonge ploeg van ST Someren/NWC een plaats in de Hoofdklasse te bemachtigen. Nu is alles anders. Een in topvorm zijnde Prinses Irene zal meer dan gebrand zijn om die wedstrijd eerder dit jaar goed te maken. Het zijn altijd mooie wedstrijden tussen Prinses Irene en ST Someren/NWC, dus hopelijk krijgen we veel support in Nistelrode.

De aftrap van deze wedstrijd is om 12.00 uur.

Verslag: Ivo Veltrop