Someren/NWC VR1 zet zegereeks voort

SV Someren VR1 (zon)

Hoofdklasse B

18 april 2019 20:00

Goed weer, veel meegereisde supporters en een tegenstander, waar we nog iets mee hadden recht te zetten. In de thuiswedstrijd werd het immers 0-4 tegen Nooit Gedacht VR1. Voldoende ingrediënten om ons in Geffen te revancheren en er een mooie wedstrijd van te maken. Tegelijkertijd is het op zo'n doordeweekse speelavond even afwachten. Je leeft anders toe naar zo'n wedstrijd met overdag studie of werk. Wat voor effect heeft dit op het verloop van de wedstrijd?

Door de afwezigheid van Loes van de Ven was Karlijn Kuijpers doorgeschoven naar de rechtsback positie en nam Sanne van Diepen vandaag de plaats in, als controlerende verdediger. Geen onbekende posities, maar altijd weer even wennen. Zeker met zo'n sterke voorhoede die Nooit Gedacht op papier heeft en die in staat is, om de nodige druk op de achterhoede te zetten.

Maar het begin van de wedstrijd verliep voorspoedig. Vanaf het begin van de wedstrijd wist Someren/NWC onder de druk uit te voetballen. En dit resulteerde erin, dat het binnen een kwartier al 0-2 stond. Door goed druk te zetten op de keeper,  profiteerde Lotte van Mourik van een keepersfout. Niet veel later werd er hands gemaakt in het eigen strafschopgebied door een speelster van Nooit Gedacht. De daarop volgende strafschop,  werd door Lotte feilloos binnen geschoten. Gaandeweg de 1e helft kwam Nooit Gedacht beter in de wedstrijd. Met name door hun overwicht op het middenveld werden er diverse kansen gecreëerd. Dit resulteerde uiteindelijk via een mooi afstandsschot in een goal waardoor we de rust ingingen met 1-2.

In de rust werden een aantal tactische aanpassingen besproken om er voor te zorgen dat Someren/NWC de grip op het middenveld weer terug zou krijgen. Janske Loverbosch zakte een linie naar achteren en Evi Schellens kwam in de tweede helft binnen de lijnen voor Romy Kuepers. Someren/NWC startte de tweede helft met veel meer strijdlust. Mede hierdoor wist Lotte binnen het kwartier te scoren: 1-3. In het laatste halfuur kregen we nog diverse grote mogelijkheden. Met een eigen doelpunt van Nooit Gedacht en een doelpunt van Evi werd de eindstand bepaald op 1-5.

Na de wedstrijd was de blijdschap zichtbaar op de gezichten van spelers en coaches. Want met deze overwinning staat Someren/NWC op plek 3 in de ranglijst. Een plek die recht geeft op nacompetitie naar de topklasse. Maar de verschillen op de ranglijst blijven klein. Daarmee is er nog niets beslist.

Bij het verlaten van het veld werden spelers met een mooi applaus van onze supporters bedankt voor deze heerlijke zomeravond. Ook geweldig om te zien dat er zo'n grote groep supporters de moeite had genomen om naar Geffen af te reizen. Supporters bedankt!

De volgende wedstrijd staat gepland op 5 mei in en tegen Bavel.

Joost van Stiphout.