SV Someren/NWC verliest bij Venray maar handhaaft zich wel in de Hoofdklasse

SV Someren VR1 (zon)

Hoofdklasse B

19 mei 2019 13:00

De vrouwen van Someren/NWC hebben in en tegen Venray een kansloze nederlaag geleden. In de eerste helft was het een gelijk opgaande strijd. De organisatie van Someren/NWC stond als een huis en het strijdplan, dat we verdedigend voor ogen hadden, klopte. De aanval daarentegen liep niet zoals we gehoopt hadden. Vooral door veel onnodig en slordig balverlies en te weinig dieptespel, wisten de gasten nooit tot een echte kans te komen. Het moest dus gebeuren vanuit een standaardsituatie, maar ook daar viel de bal steeds net niet goed.

In de tweede helft kwam Venray feller uit de startblokken en ging harder druk zetten op de verdediging. Someren/NWC vergat in deze fase om mee te schakelen en miste de felheid in de duels. Venray kwam al vrij vroeg in de tweede helft op voorsprong en hoe deze goal tot stand kwam, was tekenend voor het spel van Someren/NWC. Na een scrimmage voor het doel van Lindsey Stultiëns, mocht Venray 3 keer aanleggen, om uiteindelijk de bal binnen te werken zonder al te veel hinder van de Someren/NWC speelsters. Na deze goal liepen de gasten eigenlijk steeds achter de feiten aan. Maar Venray liet ook zien, dat het terecht hoort in de top van de Hoofdklasse, na een slechte start in deze competitie. Someren/NWC was niet bij machte om een kans te creëren en wilde richting het einde van de wedstrijd de aanval gaan versterken. Stormram Yvonne Swinkels kwam langs Shauny Regli in de spits te staan, maar ook dit mocht uiteindelijk niet baten. De verdediging van Venray bleek vandaag een niet te nemen horde te zijn. In de allerlaatste fase moest de gifbeker voor Someren/NWC helemaal leeg, toen Venray met een pijlsnelle counter de wedstrijd op slot wist te gooien. Na een aanval over de linkerkant werd de bal uiteindelijk snoeihard binnen geschoten en kwam de eindstand van 2-0 op het bord te staan.

Een verdiende overwinning voor de vrouwen van Venray, die zich door deze overwinning mogen gaan opmaken voor de nacompetitie. Bij Someren/NWC was het vandaag een wedstrijd van allemaal net niet. Teveel speelsters haalden hun niveau vandaag niet en lijken te snakken naar het einde van het seizoen. Een seizoen waar we vandaag onze doelstelling evengoed hebben behaald. Direct veilig spelen, zodat we weer zeker zijn van een ticket in de Hoofdklasse komend seizoen.
Toch heerste na afloop de teleurstelling van het verlies. Dit geeft ook wat aan. Maar onze meiden mogen heel erg trots op zichzelf zijn. We waren de verrassing van de Hoofdklasse dit seizoen.
Toch zullen we ons nog een keer moeten opladen voor de laatste wedstrijd van het seizoen. Deze week lekker trainen, alles oplappen en dan zondag de thuiswedstrijd tegen Prinses Irene. Een strijd die op papier gaat om des konings baard, zou je zeggen. Prinses Irene moet net als vorig seizoen gaan proberen zich veilig te spelen via de nacompetitie. Someren/NWC wilt het seizoen natuurlijk met winst afsluiten en zullen daar dus alles aan gaan doen aanstaande zondag.
We hopen dus dat al onze supporters zondag weer op de Potacker zijn om onze meiden aan te moedigen. Aanvang wedstrijd: 13.00 uur.