ST Someren/NWC weer te sterk voor Prinses Irene

SV Someren VR1 (zon)

Hoofdklasse B

14 oktober 2018 12:00

Net als bij de promotiewedstrijd enkele maanden geleden, waren de vrouwen van ST Someren/NWC, Prinses Irene uit Nistelrode weer de baas. Weliswaar ging het dit keer een stuk moeizamer tegen de oranjehemden, die in een uitstekende vorm verkeren. Maar ook ST Someren/NWC verkeert in een uitstekende vorm en het zou dan ook een spannend gevecht gaan worden op het prachtige sportpark “De Schellen”.

De gasten begonnen goed aan de wedstijd en kwamen al vroeg op voorsprong. In de 8e min werd Kim Bankers op rechts diep gestuurd. Met een perfecte voorzet op maat wist zij de mee opgekomen Lotte van Mourik te bereiken, die haar ploeg op voorsprong wist te zetten, 0-1. Eerste half uur waren de meiden van Someren/NWC heer en meester in Nistelrode.

Met een goeie mentaliteit en af en toe mooie aanvallen, hadden ze in deze tijd eigenlijk moeten uitlopen naar een 0-3 voorsprong, maar de Somerense aanval miste de scherpte en het overzicht. Laatste kwartier van het eerste deel werd het spel wat minder en wist Pr. Irene meer richting het doel van Someren te komen. In deze fase was het de “man of the match”, Lindsey Stultiëns die met 2 katachtige reacties haar ploeg op de been wist te houden.

Het eerste schot kwam van de sluipschutter uit Nistelrode, Sharon van Os. Een topspits die je groot deel van de wedstrijd niet ziet en met 1 of 2 momenten een wedstrijden kan beslissen. De tweede redding op slag van rust en deze kwam vanuit een vrije trap vanaf 16 meter. Maar wederom was het de Somerense sluitpost die een ware sta in de weg voor Pr. Irene bleek te zijn. Zo had het dus voor rust 0-3 voor Someren kunnen staan, maar ook zomaar 2-1 voor de thuisploeg.

Na rust zou het een echt voetbalgevecht gaan worden. Van goed voetbal was absoluut geen sprake meer. Buiten dat beide ploegen weinig ruimte kregen om te spelen, was het ook ‘t weer dat een duidelijk stempel op de wedstrijd wist te drukken. Ondanks het heerlijke zonnetje stond er groot deel van de tweede helft een zware wind over het veld, waar wij van Someren/NWC tegenin moesten spelen. Toch wisten we in de 55e minuut de score te verdubbelen. Vanuit een goed genomen corner van Romy Kuepers, wist Shauny Regli prima vrij te komen voor het doel en zo onderkant lat binnen te schieten, 0-2. Hiermee leek de wedstrijd beslist, maar Pr. Irene dacht hier anders over en ging met de wind in de rug vol ten strijde om de aansluitingstreffer te maken. Deze viel in de 70e  minuut ook, toen een goed genomen vrije trap, buiten het bereik van Lindsey Stultiëns in het Somerense doel verdween, 1-2. Wat volgde was een fase van eenrichtingsverkeer richting het doel van ST Someren/NWC. We moesten duels winnen en keihard werken, om de volle buit mee te nemen. Het was tot de 96e minuut billenknijpen, maar uiteindelijk floot de leidsman af.

Dit was voor Someren/NWC alweer de 3e overwinning in 4 wedstrijden. Absoluut iets om trots op te zijn, maar wel het besef hebben,  dat we er nog lang niet zijn. Nu mogen we in ieder geval 2 weken genieten van de knappe 2e plaats, die we op dit moment bezetten achter de aanstaande kampioen Eldenia.

Volgende week hebben we geen wedstrijd. Dan wordt er gestreden voor de KNVB beker, waar wij niet meer aan mee doen,  na de uitschakeling in de poulefase. Een week van kleine pijntjes laten hertstellen en wat aangepast trainen. De week daarna gaan we weer aan de slag en aan het werk richting de thuiswedstrijd tegen het altijd lastige VV Bavel. Bavel staat 4e in de competitie met 2 punten minder dan ST Someren/NWC. We kunnen dus spreken van een topper op Sportpark De Potacker. Tot dan!!

Ivo Veltrop, trainer.