Vrouwen ST Someren/NWC zegeviert bij rentree in de Hoofdklasse.

SV Someren VR1 (zon)

Rigtersbleek VR1 (zon)

Hoofdklasse B

23 september 2018 12:00

ST Someren/NWC hebben de thuiswedstrijd tegen Rigtersbleek overtuigend weten te winnen. Op sportpark De Potacker werd het maar liefst 3-0 voor de formatie van Ivo Veltrop en Tim van Ophoven, die daarmee mogen spreken van een mooie terugkeer in de Hoofdklasse.

De eerste 20 minuten was het een gelijk opgaande strijd. Daarna wist de thuisploeg de wedstrijd in handen te nemen. Rigtersbleek werd steeds meer teruggedrongen en wist moeilijk om te gaan met de felheid van Someren/NWC. In een goed omschakelmoment wist een van de middenvelders de bal achter de laatste linie van Rigtersbleek te krijgen, waar Lotte van Mourik oog in oog met de Twentse doelvrouw kwam te staan. Met een bekeken boogbal wist Van Mourik de doelvrouw te verschalken en de thuisploeg op een 1-0 voorsprong te zetten. Beide ploegen kregen in het eerste bedrijf nog enkele kansen om tot scoren te komen, maar uiteindelijk zouden we met een 1-0 stand richting de thee gaan.

In de tweede helft bleef de thuisploeg aandringen en druk op de tegenstander houden. Rigtersbleek kwam op een kans na, aanvallend niet meer voor in het spel. In de 60e minuut kwam Romy Kuepers het veld in, zij kwam in plaats voor een van de nieuwe gezichten Hieke Verhagen. De groep was gebrand om een goed resultaat neer te zetten op eigen veld. Met de winnaarmentaliteit die getoond werd en op momenten goed verzorgd voetbal vanuit de opbouw, wist de ploeg aan ware klantenbinding te doen op Sportpark de Potacker.

In de 70 minuut werden de supporters wederom getrakteerd op een doelpunt. Kim Bankers werd goed de diepte ingespeeld en kwam een op een met de doelvrouw. Laatstgenoemde wist op een harde manier Bankers naar de grond te werken. Net voor dit moment kon de Somerense aanvalster de bal breed leggen, waar wederom Lotte van Mourik stond, om de bal binnen te schuiven en alweer haar tweede goal van de competitie op het scorebord te zetten. Bankers bleef liggen en moest na deze harde botsing met de doelvrouw het veld noodgedwongen verlaten. Haar plaats werd ingenomen door Ilse Slegers. In de slotfase zou het ook nog 3-0 worden. Een van de speelsters van Rigtersbleek speelde de bal via een sliding terug naar haar doelvrouw. Ze raapte de bal op en de scheidsrechter beoordeelde dit als een terugspeelbal. Wat volgde was een indirecte vrije trap op ongeveer 8 meter van het doel.

Na het aanleggen van Yvonne Swinkels, wist Ruth Zegwaard de bal snoeihard in het doel van de gasten te werken en haar goede spel te belonen met een doelpunt. In de slotfase zou ook Evi Schellens het veld nog gaan verlaten en zij werd vervangen door Karlijn Kuijpers.

Zoals gezegd een mooie rentree voor de vrouwen van ST Someren/NWC. Als de meiden dit iedere week op de mat kunnen leggen, zullen ze absoluut de verassing van de Hoofdklasse gaan worden.

Deze week weer hard trainen en toe werken naar de volgende wedstrijd van a.s. zondag. Dan gaat de reis naar Arnhem, waar het opgenomen moet gaan worden tegen een van de grote kampioenskandidaten Eldenia. Zij wisten hun eerste wedstrijd met maar liefst 0-5 te winnen van Nooit Gedacht.

De aftrap van deze wedstrijd is om 14.30 uur op Sportpark Elden in Arnhem.

Verslag: Ivo Veltrop