Vrouwen ST Someren/NWC gaan hard onderuit in Arnhem.

Eldenia VR1 (zon)

SV Someren VR1 (zon)

Hoofdklasse B

30 september 2018 14:30

Vol vertrouwen na de 3-0 winst van vorige week op Rigtersbleek en een uitgewerkt strijdplan, werd er naar Arnhem vertrokken. De bedoeling was om het Eldenia met veel strijd en countervoetbal moeilijk te maken. Helaas werd dit in de praktijk niet uitgevoerd. Precies 29 seconden had Eldenia nodig om op voorsprong te komen en 25 mintuten had deze kampioenskandidaat nodig om een niet meer in te halen voorsprong van 5-1 op het scorebord te zetten.

We kunnen gerust spreken van een schandalige vertoning van ons in het eerste deel van de wedstrijd. De afspraken werden niet nagekomen, er was geen strijd en de wil om resultaat te halen was ver te zoeken. Te veel respect voor Eldenia, dat absoluut een goeie ploeg is. Zij wisten dan ook als geen ander de fouten, die aan Someren/NWC kant werden gemaakt, genadeloos af te straffen. Ondanks de snelle 2-0 in de 10e minuut leek het er even op dat Lotte van Mourik de spanning terug bracht in de wedstrijd, door in de 16e minuut een fout in de Gelderse defensie af te straffen en de aansluitingstreffer te maken, 2-1. Helaas kwam er vanuit de groep geen signaal dat dit een omkeer zou kunnen zijn, want nog in dezelfde minuut wist de thuisploeg het verschil alweer op 2 doelpunten te zetten. Met een ruststand van 5-1 gingen we richting de thee om orde op zaken te stellen. En dat werd voor het gehele team duidelijk, dat dit niet kan op dit niveau.

Vanaf de start van de tweede helft stond er een ander Someren/NWC. Duels werden weer aangegaan en steeds meer kregen we de wedstrijd onder controle. Er werden zelfs kansen gecreëerd, maar helaas werden deze kansen niet verzilverd. Waar wij verzuimden om de aansluiting te maken, was het aan de andere kant wel raak. Door een verkeerd ingespeelde bal van de Someren/ NWC, werd doelvrouw Iris van Stiphout onderschept door een van de aanvalsters. Zij kon richting doel en een medespeelsters bedienen, die zo vrij de 6-1 binnen wist te schieten. Someren/NWC kwam via Yvonne Swinkels, die een goed genomen corner wist binnen te koppen, nog op 6-2. Dit zou tevens de eindstand zijn. Tweede helft waren er veel kansen van beide kanten en had het zomaar een wedstrijd kunnen zijn die op 6-6 was geëindigd. Dit was niet verdiend geweest en zeker op basis van de eerste helft is Eldenia gewoon de terechte winnaar.

Deze week evalueren en werken richting de volgende wedstrijd. Wederom een zeer lastige tegenstander. Nummer 2: SV Venray komt naar Someren. Aftrap 12.00 uur. Wij hebben wat recht te zetten, dus het kan een mooie en strijdvolle voetbalzondag worden op De Potacker. Hopelijk kunnen wij ook dan weer rekenen op veel support.

Verslag: Ivo Veltrop