ST Someren/NWC VR1 weten weer wat winnen is

DSE VR1 (zon)

Hoofdklasse B

25 november 2018 11:00

Na 3 verliespartijen op rij, viel er vandaag weer eens wat te vieren voor het eerste vrouwenelftal van ST Someren/NWC. Op eigen veld was de formatie van Ivo Veltrop en Tim van Ophoven met 2-1 te sterk voor DSE uit Etten Leur.

Met de schitterende nieuwe tenues betraden om 11 uur de vrouwen van ST Someren/NWC het strijdtoneel. Ondanks de 3 nederlagen op rij was het vertrouwen in een goede afloop vandaag groot, al weten we wel dat DSE altijd een sterke tegenstander is. Bij winst van DSE zouden zij ons ook gaan passeren op de ranglijst.

De thuisploeg begon niet sterk aan de wedstrijd en keek zelfs binnen de minuut al tegen een 0-1 achterstand aan. Na een lange bal van een van de DSE middenvelders en het volledig verkeerd dekken van de verdediging, kon een DSE speelster vrij richting keepster Iris van Stiphout. Laatstgenoemde kon de inzet niet keren en zo was er dus de vroege voorsprong voor de gasten. Gelukkig pakte de thuisploeg het snel en goed op. Ze lieten DSE het spel maken en loerden op de fout die zij zouden maken. In de counter creëerde Someren/NWC enkele goeie kansen, maar paal en lat voorkwamen dat. Toch zou de thuisploeg voor rust de stand weer gelijk trekken. Een voorzet van Karlijn Kuijpers werd in de 37e min bij de 2e paal door Kim Bankers binnen gekopt, 1-1. Absoluut terecht, want Someren was ondanks de slechte start de betere ploeg in het eerste deel.

Na rust werd het spel van Someren/NWC er niet beter op, maar de controle was er wel en de verdediging stond als een huis. DSE had moeite om het spel te moeten maken en met de verdedigende speelstijl van de tegenstander. Beide ploegen wisten weinig kansen meer te creëren. De dikste kans was 10 minuten voor het eindsignaal voor de thuisploeg. Kim Bankers liep vrij richting de doelvrouw en gaf een breedtepass op de goed mee opgekomen Janske Loverbosch. De goal lag helemaal open, maar Loverbosch kwam net niet goed genoeg uit en haar inzet verdween naast het doel.
De klok tikte richting de 90 minuten en zo leek het erop deze ontmoeting tussen ST Someren/NWC en DSE zou gaan eindigen in een gelijkspel. Er zou nog 1 kans komen voor de thuisploeg, die in de absolute eindfase van deze wedstrijd bleven aandringen, om alsnog de volle 3 punten in eigen huis te houden. Dit keer was het de zeer goed spelende Hieke Verhagen, die op een mooie manier wederom Janske Loverbosch oog in oog met de DSE doelvrouw zette. Dit keer was het wel raak en Loverbosch schoot de bal onhoudbaar in het doel, en zo werd zij alsnog matchwinnaar, 2-1.

Een mooie en zeer belangrijke overwinning voor ST Someren/NWC. Door deze overwinning en de gunstige uitslagen op de andere velden, klimt de ploeg weer van plaats 5 naar plaats 2. Ontzettend knap als debutant in de Landelijke Hoofdklasse.

Volgende week weer een zeer lastige tegenstander. Dan ontvangen we op sportpark de Potacker Fortuna ’54 uit Sittard. Eerder dit seizoen troffen deze ploegen elkaar voor de beker, ook al op sportpark de Potacker. Toen werd er kansloos met 0-5 verloren van de Limburgers. Na een slechte start van de competitie is deze ploeg nu ook aan het stijgen op de ranglijst. Ze hebben dan ook de laatste 3 wedstrijden winnend weten af te sluiten. Beloofd dus een spannende pot te worden op Sportpark De Potacker. De aftrap van deze wedstrijd zal zijn om 12.00 uur.

Ivo Veltrop