Vrouwen ST Someren/NWC en Maarssen houden elkaar in evenwicht

Maarssen VR1 (zon)

Hoofdklasse B

12 mei 2019 12:00

Vandaag stond de thuiswedstrijd tegen de nummer 2 uit de competitie VV Maarssen op het programma. Maarssen wist voor aanvang van deze wedstrijd, alweer 6 wedstrijden op rij te winnen. Mede door deze serie wist de ploeg zich bijna veilig te spelen op de 2e plaats. Met een punt vandaag, zouden zij niet meer te achterhalen zijn. En mogen zij zich gaan opmaken om te strijden voor een ticket in de Topklasse.

VV Maarsen was ook deze wedstrijd de betere ploeg. Maar door de juiste winnaarmentaliteit  en strijd bleef de thuisploeg op de been. Maar zeker ook door het geweldige keeperswerk van Lindsey Stultiëns. Zij hield met een aantal zeer schitterende reddingen haar ploeg op de been. Vooral op het middenveld wisten de gasten hun slag te winnen,  waardoor ze een aantal keren gevaarlijk voor het doel van de thuisploeg kwamen. Voor rust kreeg Someren /NWC een grote kans om op voorsprong te komen, maar na een schitterende aanval werd de inzet van Evi Schellens door de keepster gestopt. Zo gingen we  met een 0-0 tussenstand gingen richting de thee.

Tweede helft was het spelbeeld hetzelfde,  Maarssen de betere ploeg,  maar Someren/NWC bleef loeren op dé  kans,  die er nog zou gaan komen. Vlak na rust kreeg de thuisploeg een corner. Deze werd genomen door Romy Kuepers. En totaal tegen de verhoudingen in,  wist zij deze bal indraaiend achter de Maarssense doelvrouw te werken, 1-0.  Romy Kuepers beloonde hiermee haar goede spel met een zeer belangrijke treffer.
Ook na deze goal bleef Maarssen de betere ploeg en gingen rustig opzoek naar de aansluitingstreffer. Maar op de beslissende momenten, miste ze de scherpte of bleek Lindsey Stultiëns een ware sta in de weg. Tot in de 73e minuut een speelster randje buitenspel in balbezit kwam en verwoestend de gelijkmaker wist binnen te schieten, 1-1.
Dit was voor Maarssen het moment om een stapje terug te doen en de wedstrijd te gaan controleren. Ze leken tevreden met een punt tegen Someren/NWC. De thuisploeg daarin  tegen,  bleef ondanks dat ze vandaag de mindere partij waren,  opzoek gaan naar nog een kansje. Deze zou er helaas niet meer komen en zo moesten beide partijen het vandaag doen met een gelijkspel.

Volgende week staat de laatste uitwedstrijd op het programma. We mogen dan aantreden  tegen SV Venray. Deze wedstrijd mag wel een topper genoemd worden. Venray bezet op dit moment de 4e plaats in de competitie. Uit 20 wedstrijden wisten zij 32 punten te halen.
ST Someren/NWC staat er een plaats onder en haalde uit hetzelfde aantal wedstrijden, 31 punten. Mocht Someren/NWC winnen in Venray,  stapt het met nog 1 wedstrijd te spelen de top 4 binnen. Dit zal niet zomaar gaan,  want ook Venray zet net als Maarssen een schitterende serie neer,  met op dit moment 6 ongeslagen wedstrijden op rij.
Zo wisten zij dit weekend kampioen Eldenia op 0-0 te houden. Ze doen dan ook volop mee voor de winst in de 3e periode. Er zal dus wederom gestreden moeten worden voor de punten in deze “derby".
Uiteraard hopen wij op veel support in de laatste 2 wedstrijden,  zodat we er alles aan gaan doen om zo hoog mogelijk te eindigen. En wie weet ligt er dan een ticket op ons te wachten om mee te mogen gaan strijden in de nacompetitie voor een plek op het hoogste amateur niveau van ons land.

TOT ZONDAG!!