VROUWEN SV SOMEREN/NWC SLUITEN STERK SEIZOEN AF MET EEN WINSTPARTIJ

Prinses Irene VR1 (zon)

Hoofdklasse B

26 mei 2019 13:00

Het 1ste  vrouwenteam van Someren/NWC heeft ook hun laatste wedstrijd van dit seizoen in winst weten om te zetten. In een druk bezochte wedstrijd waren ze met 3-0 te sterk voor de meiden van Prinses Irene uit Nistelrode.

De thuisploeg was de gehele wedstrijd de betere partij,  maar toch gaf het vooral door eigen toedoen te veel kansen weg. Het was namelijk een wedstrijd, die net zo goed had kunnen eindigen in 5-5. Maar het vizier bij de gasten stond niet op scherp. Toch waren zij het dichts bij de openingstreffer,  maar een verwoestend schot van Sharon van Os spatte op de lat uiteen. In de 23e minuut kwam Someren/NWC op voorsprong. Een lange vrije trap van Ruth Zegwaard,  werd volledig verkeerd ingeschat door de keepster en kreeg de bal niet onder controle. Via haar belandde de bal in de voeten van Lotte van Mourik en zij wist met een mooie boogbal over de keepster,  de bal binnen te werken,  1-0.

In de tweede helft werd het combinatieteam sterker en dwongen de gasten steeds meer terug op de eigen helft. In de 52e minuut wist Someren/NWC dan ook de score te verdubbelen. Ditmaal werd een lange bal van Sanne van Diepen, door een van de verdedigers verkeerd ingeschat, waardoor de pijlsnelle Evi Schellens vrij richting het doel kon. Vlak voor haar publiekswissel wist zij in haar laatste wedstrijd nog een goal mee te pikken en daarmee haar ploeg op 2-0 te zetten. In de 55e minuut was dan daar de publiekswissel voor de 2 meiden die ons team gaan verlaten. Romy Kuepers gaat volgend seizoen spelen in VR2 en werd vervangen door Ilse Slegers. Evi Schellens gaat stoppen met voetballen en werd vervangen door Kim Bankers. In de 60e minuut werd de wedstrijd echt op slot gegooid. Janske Loverbosch wist met een perfecte voorzet op maat,  Lotte van Mourik te bereiken,  die op haar beurt de bal zeer knap tegendraads bij de 2e paal in het zijnet wist binnen te werken. Door de twee doelpunten van vandaag, wist de topscorer van Someren/NWC haar seizoenaantal op 17 goals te zetten, waarmee ze op de topscorerslijst in de hoofdklasse in de top 5 wist te eindigen. Het was niet de beste overwinning van Someren/NWC, maar uiteindelijk bleven de 3 punten verdiend in eigen huis.

Door deze overwinning wist Sv Someren/NWC zeer knap te eindige in de top 5 van de hoofdklasse met 34 punten uit 22 wedstrijden. Doelstelling was handhaven zonder nacompetitie te hoeven spelen. Dit doel is bereikt en daar zijn we allen erg trots op.

Na de wedstrijd werd er onder het genot van een biertje en het toeziend oog van de vele supporters, vrienden en familie, afscheid genomen van het seizoen, maar vooral van de eerder genoemde Romy Kuepers en Evi Schellens.
In de staf legt Trudy Hasselman ook haar actieve taken neer,  maar zal zeker nog vaak als supporter langs de lijn staan.
Na 30 jaar actief geweest te zijn bij de dames van Someren als speelster, en de laatste jaren als staflid,  maar vooral het moederfiguur en luisterend oor voor onze meiden, nam ook Joyce Engelen afscheid van onze groep. Via deze weg willen wij jullie 4 nogmaals bedanken voor de inzet de laatste jaren.

Voor nu rest ons alleen nog al onze supporters en volgers te bedanken voor de steun, die wij hebben gekregen en gevoeld dit seizoen. Wij trappen op 28 juli weer af voor het nieuwe seizoen,  waarin we weer nieuwe doelen gaan stellen. Ook dan hopen wij weer op jullie steun.

Fijne vakantie en tot snel.

Verslag : Trudy Hasselman