Goede start Vrouwen 1 ST Someren/NWC in KNVB Bekertoernooi

Bavel VR2 (zon)

SV Someren VR1 (zon)

2 september 2018 12:00

De vrouwen van ST Someren/ NWC zijn goed gestart aan het Landelijke Bekertoernooi. In Bavel werd met maar liefst 1-7 gewonnen van kersverse 1e klasser VV Bavel 2.

Zoals ST Someren/NWC afgelopen seizoen wist te promoveren naar de Hoofdklasse, wist ook opponent Bavel 2 te promoveren naar een hoger niveau. Zij mogen, onder leiding van hun geweldige trainer Rens Bogers, uit gaan komen in de 1e klasse D, waar onze vrouwen afgelopen seizoen actief waren. Er is afgelopen jaren hard gewerkt aan het Vrouwenvoetbal in Bavel. De beloning is dat ze nu met vrouwen 1 in de Hoofdklasse spelen, vrouwen 2 in de 1e klasse en een 3e elftal dat uitkomt in de 3e klasse. Dit is iets waar wij met bewondering naar kijken, maar zelf ook heel graag naar toe willen. Hiervoor zullen we hard moeten werken en zorgen dat we met zijn allen, op alle fronten met de neuzen dezelfde richting in komen te staan. Maar dat VV Bavel een voorbeeld voor ons is, dat is duidelijk.

Vandaag begonnen we de wedstrijd met 2 nieuwe speelsters in de basis. Hieke Verhagen kwam over van RKSV Nuenen en Janske Loverbosch maakte de overstap van FC Eindhoven naar ST Someren/NWC. Beide speelsters zijn woonachtig in Asten en horen dus eigenlijk ook gewoon bij ons.

Na een rommelige voorbereiding op het nieuwe seizoen, waren de meiden afgelopen week zover om de knop om te zetten. De trainingsarbeid is omhoog geschroefd en de speelsters worden iedere week fitter. Dit was vandaag terug te zien op het veld. Er werd goed gecombineerd en rust gehouden in het spel. Na ongeveer 12 minuten kwamen ze na een corner van Kim Bankers op 0-1 voorsprong. Het was Yvonne Swinkels die haar ploeg op een 0-1 voorsprong wist te zetten. Voor rust wisten de gasten nog via Shauny Regli, wederom Yvonne Swinkels, Lotte van Mourik en Kim Bankers uit te lopen naar een comfortabele 0-5 voorsprong. Vooral de 0-2, 0-3 en de 0-5 waren schitterende aanvallen, waarbij meerdere speelsters betrokken waren. Het voetbal was goed en de verdediging stond onder leiding van Sanne van Diepen als een huis.

In de 2e helft werd het allemaal wat minder. De ballen kwamen niet meer allemaal zo goed aan en we wisten minder de rust te bewaren. De thuisploeg wist ook vrij vroeg in de 2e helft te scoren. Een lange uittrap van de keepster werd verkeerd ingeschat en er was geen rugdekking. Dit betekende dat een van de aanvalsters vrij voor Someren/ NWC keepster Lindsey Stultiëns kwam te staan. De aanvalster wist op een mooie manier de bal binnen te schuiven en de teller op 1-5 te zetten. Ondanks het mindere spel van de gasten, wist Bavel 2 ook in de 2e helft geen vuist te maken. In het laatste gedeelte van de wedstrijd wist Someren/NWC nog uit te lopen naar een 1-7 eindstand. De 1-6 kwam van de voet van Yvonne Swinkels en het slotstuk en misschien wel de mooiste goal die gemaakt werd was van de ondertussen onmisbare Shauny Regli. Ze kreeg de bal aangespeeld op de 16 meterlijn door Yvonne Swinkels en Shauny wist met een schitterende streep de bal in kruising te knallen.

Eindstand: 1-7. Een meer dan mooi begin van het KNVB-bekertoernooi. Er zijn de laatste weken veel stappen gezet, maar we zijn nog lang niet waar we willen zijn. We willen ons komend jaar met veel strijd, passie en goed voetbal gaan handhaven in de Hoofdklasse en daarvoor gaan we keihard werken de komende 2 weken, zodat we er de eerste thuiswedstrijd tegen Richtersbleek staan.

Eerst nog 2 bekerwedstrijden en de eerste is a.s. zondag op ons eigen sportpark De Potacker tegen Fortuna ’54 uit Sittard. Zij wisten afgelopen seizoen zeer knap 2e te worden in de Hoofdklasse. Ook zij wonnen de eerste wedstrijd voor de beker. Tegen FC Eindhoven 2 werd het 2-1 voor de Limburgers. Een mooie tegenstander dus, om eens te kijken waar we nu staan als team. Aftrap is om 12.00 uur in Someren.

Verslag: Ivo Veltrop