FC Eindhoven VR2 - ST Someren/NWC VR1

FC Eindhoven AV VR2 (zon)

SV Someren VR1 (zon)

16 september 2018 12:00

Vandaag stond de wedstrijd tegen FC Eindhoven VR 2 op het programma. Na een “geweldig” ontvangstcomité aan de kant van Eindhoven, kon na de warming-up aan de wedstrijd begonnen worden.

De vrouwen van Someren/Asten lieten direct zien wat hun intenties waren en zochten na een goede onderschepping van Loes vd Ven direct de aanval. Na een goede voorzet van Kim Bankers was deze kans in de 1e minuut, helaas net niet aan Lotte van Mourik besteed. In het grootste gedeelte van de eerste helft had Someren/Asten het betere van het spel, wat resulteerde in een kans voor Kim, waarbij de scheids helaas niet had gezien dat de keepster van Eindhoven de bal met de hand buiten de 16 tegen hield. In de daarop volgende aanval stond de spits van Eindhoven precies op de juiste plek om een voorzet achter Lindsey Stultiëns te koppen, 1-0. Wij werden hierdoor niet van de wijs gebracht en na een perfecte lange bal van Ruth Zegwaard, rondde Kim Bankers bekwaam af met links, waardoor er 1-1 op het scorebord stond. In de 25e minuut was het weer Ruth, die met een diepe bal Lotte v Maurik alleen voor de keeper zette, en Lotte rondde zoals zo vaak, eenvoudig af. Met een 1-2 voorsprong werd de rust ingegaan, waar besproken werd dat we vooral zo door moesten gaan en niet verslappen.

Helaas stond  direct na rust de nr. 9 van Eindhoven volledig vrij, na een vrije trap van de zijkant en kon ze de 2-2 binnenschieten. Verder kwamen in de tweede helft nog Karlijn Kuijpers voor Romy Kuepers, Ilse Slegers voor Lotte en Yvonne Swinkels voor Hieke Verhagen in het veld. In de 89e minuut kwam er nog een uitstekende redding van Lindsey aan te pas, om het op een gelijkspel te houden. Na een wedstrijd waarin iedereen heel hard had gewerkt kunnen we ons volledig gaan richten op de seizoensopening van de competitie, volgende week thuis tegen de vrouwen van Rigtersbleek uit Enschede!!!!

Verslag: Tim van Ophoven, assistent trainer.