Vrouwen ST Someren/NWC krijgt lesje in efficiency

SV Someren VR1 (zon)

Fortuna'54 VR1 (zon)

9 september 2018 12:00

De vrouwen van ST Someren/NWC zijn op eigen veld hard onderuitgegaan tegen Fortuna ’54. De Limburgse vrouwen wisten met maar liefst 0-5 te winnen op Sportpark De Potacker.

Het was wel de thuisploeg, die via Shauny Regli de eerste kans kreeg. Haar inzet belandde helaas op de paal. Daarna was het eenrichtingsverkeer richting het doel van Iris van Stiphout. Someren/NWC probeerde in balbezit wel te voetballen, maar kwamen nooit echt onder de druk van Fortuna ’54 uit. Een superieur spelende Nikki Janssen wist de wedstrijd voor rust al op slot te gooien door een loepzuivere hattrick te maken. De ruststand was dan ook 0-3.

Tweede helft bleef Someren/NWC het proberen om vanuit achteren op te gaan bouwen en voetballend tot kansen te komen. Regelmatig kwamen ze daarmee een heel eind, maar bleek de eindpass vaak niet goed genoeg te zijn. Aan de inzet viel niks op te merken bij Someren/NWC. Fortuna ’54 bleef de sterkste ploeg op het veld vandaag. De kansen die zij kregen, wisten zij te benutten en zo liep de score in de tweede helft nog op tot 0-5. Ondanks de 0-5 was de tweede helft stukken beter dan de eerste. Maar het zal beter moeten tegen deze ploegen, willen we een rol van betekenis spelen in de Hoofdklasse. We hebben nu in ieder geval gezien, dat ieder foutje in de Hoofdklasse keihard afgestraft zal worden.

Door dit verlies is Someren/NWC van plaats 1 naar plaats 3 gezakt in de poule. Om een plaats te bemachtigen in de 2e ronde van de KNVB-beker, zal er aanstaande zondag gewonnen moeten worden tegen het 2e vrouwenelftal van FC Eindhoven. Deze bezetten op dit moment met 3 punten de 2e plaats.

Zij wisten de 2e wedstrijd met 9-0 te winnen van VV Bavel VR2.

Aftrap van deze wedstrijd is zondag 16 september om 12.00 uur op Sportpark Genneperparken in Eindhoven.

Verslag: Ivo Veltrop