ST Someren/NWC terug in de Hoofdklasse

SV Someren VR1 (zon)

hoofdklasse/1e klasse 2e ronde

10 juni 2018 12:00

Na de winst op FC Berghuizen in Oldenzaal, stond vandaag de uitwedstrijd tegen Prinses Irene op het programma. De rit naar Nistelrode was aanzienlijk korter dan naar Oldenzaal. Om 9.45 uur was het verzamelen op de Potacker, om vervolgens met een redelijk gevulde  bus te vertrekken. Het zou een spannende dag worden, gaf trainer Ivo Veltrop aan, maar hij had er alle vertrouwen in. In Nistelrode begonnen de vrouwen aan hun warming up en we zagen steeds meer supporters uit Someren en Asten het sportpark binnen komen. Dus die steun kwam goed uit. Ook de voorzitters van zowel NWC als Someren waren aanwezig om te supporteren.

Om 12.00 uur kon de wedstrijd beginnen, onder leiding van een neutraal arbitraal trio. In de eerste 20 minuten ging de strijd redelijk gelijk op. Toen het spel rond de 20e minuut werd stilgelegd voor een drinkpauze, kreeg trainer Ivo Veltrop even de tijd om de puntjes op de i te zetten.

Dit was daarna ook duidelijk te zien. Someren nam het heft in handen en kwam steeds beter in de wedstrijd. Toch kreeg Prinses Irene een grote kans, maar de bal belandde gelukkig voor Someren op de lat. Ook onze vrouwen kreeg een dikke kans, maar ook deze bleef onbenut. Maar men zag wel dat Someren steeds beter in de wedstrijd kwam. De achterhoede gaf steeds minder weg en het middenveld werkte zich uit de naad,  om onze aanvallers te voorzien van goede ballen. Het was dan ook Yvonne Swinkels die in de 38e minuut Lotte van Mourik een niet te missen kans gaf; en dat deed Lotte dan ook niet, 0-1. Een paar minuten later was het weer raak. Nu stond Evi Schellens aan de basis en ook nu ronde Lotte van Mourik af, 0-2. Dit was ook de ruststand. Men zocht met een goed gevoel het kleedlokaal op.

In de 2e helft moest Someren/NWC het openingsoffensief van Prinses Irene zien op te vangen. Dit ging de vrouwen goed af. Someren/NWC bleef de betere ploeg en toen in de 61e minuut Kim Bankers door de verdediging van Prinses Irene brak, gaf ze een perfecte voorzet op Lotte en zij deed dat waar ze in deze wedstrijd al mee bezig was, scoren. Deze 0-3 gaf voor Someren/NWC de zekerheid dat de wedstrijd gespeeld was. Geen gekke dingen meer doen en kijken wat er nog mogelijk was. En er was nog iets mogelijk. Het was wederom Lotte die alleen op het doel af ging en ook nog de 0-4 scoorde.

Dit was voor de trainer aanleiding om te gaan wisselen. Lotte van Mourik werd gewisseld voor Romy Kuepers en Shauny Regli maakte plaats voor Ilse Slegers. In de 80e minuut werd doelvrouwe Iris van Stiphout gewisseld voor Lindsey Stultiëns. Someren had de voorsprong nog verder kunnen uitbouwen, maar dat bleef Prinses Irene bespaard.

Toen de scheidsrechter het eindsignaal liet horen, kon het feest beginnen. Eerst op het veld, toen met de supporters op het terras. In de bus op de terug weg was wel te merken dat de wedstrijd veel energie had gekost, het was dan ook rustig in de bus. Ook kon men op die manier wat uitrusten voor wat nog ging komen. De platte kar en nog een geslaagde middag/avond in het centrum van Someren.

Dames, technische staf en begeleiding, van harte gefeliciteerd met dit geweldige succes. De supporters hebben dit seizoen een steeds beter voetballend elftal gezien, dat vertrouwen geeft voor de toekomst. Op naar de hoofdklasse.

Fons Hasselman.