Het scoreverloop was niet in ons voordeel, ook al had de scheids z’n bril opgezet.

SVSH Veteranen

SV Someren Veteranen

24 februari 2018 17:00

We begonnen goed aan de wedstrijd. Binnen het kwartier had Jeroen de keeper van de Hei op de lut. Via een mooi opgezette aanval over links kon Martien balbezit houden en de bal op Jeroen passen die door het midden opkwam. Totaal ongedekt op ongeveer vijftien meter voor de zestien kon Jeroen met alle gemak de bal aannemen en met een fraaie boog over de doelman van de Hei plaatsen die natuurlijk niet te ver uit het doel moest gaan staan.

Niet veel later wist Frank een aanval van onze tegenstander in het strafschopgebied af te stoppen en de bal heerlijk op de slof ver over het speelveld weg te rossen. Marciano kon de bal via een verdediger van SVSH meenemen in zijn vaart en vervolgens onder druk van diezelfde verdediging afspelen op Rene die ook door had dat er kansen voor hem gingen ontstaan. Waarschijnlijk onder invloed van het straffe winterweer werd zijn schot meegenomen door de oosten wind om naast het doel van de Hei te eindigen.

Wind of geen wind. Even later maakte Marciano dan maar zelf het karwei af en scoorde wederom met alle gemak van de wereld de 2 – 0. Maar de Hei zou de Hei niet zijn als ze niet op een totaal onverwacht moment de gelegenheid waarnemen om de aansluitingstreffer te forceren. En ja, wie hadden we ff weer iets te veul ruimte gegeven, Hans Truijen natuurlijk! Je zag ‘m de hele tijd niet en dan opeens, BAM, stond ie weer net op de juiste positie. Peter balen, wij balen, maar we waren sterker, dus dat zou wel niet zo’n vaart gaan lopen.

Na de rust is er van alles gebeurd waar we liever geen verslag van doen.  Maar daar komen we natuurlijk bij die mannen uit de Hei niet mee weg! Zij kwamen terug in de wedstrijd door een magnifiek genomen vrije trap. En toen was de ijsbeer los. De voetbalmachine uit de Hei denderde door en als maker van het 1e doelpunt en voorbereider van het 2e doelpunt liet Truijen zien dat het zijn fisje zou worden. Ook het laatste doelpunt van deze wedstrijd moesten we noteren met zijn naam erachter.

Foto- en filmmateriaal: Wim

Tekst: Marcel