Someren 3 – HVCH 2

HVCH 2 (zon)

17 december 2017 14:00

Na het verslaan van Mierlo-Hout bekerde Someren 3 door. De volgende bekerwedstrijd uitgeloot tegen HVCH 2 stond gepland op zondag 19 december. Op papier is dit een sterke tegenstander, maar thuis is niemand onverslaanbaar. Bij winst op HVCH 2 is het mogelijk om voor de volgende ronde uitgeloot te worden tegen Someren 2. Een wedstrijd die gegarandeerd spektakel oplevert.

De eerste helft begon goed in evenwicht. Er waren bij beide teams geen momenten waarin het spel naar zich toe werd getrokken. Wel waren er op zijn tijd toch wat kansen, alleen bleef de goal nog uit. Tot ongeveer de 25ste minuut. Jan van der Veen maakte met zijn snelheid een mooie rush en gaf de bal voor. De bal werd echter onderschept door een verdediger die vervolgens deze slecht uitverdedigde. Jan Meulendijks kwam hierdoor in balbezit en schoot de bal feilloos in de hoek. Na de goal kon Someren niet de concentratie behouden en begon fouten te maken. Dit werd ook direct afgestraft bij een corner van HVCH. Een speler kon vrijwel vrij inkoppen, waarop een fraaie redding van Crew volgde. Echter kon de rebound niet meer gekeerd worden. 1-1.

In de tweede helft kwam HVCH sterk uit de kleedkamer. Alle linies werden overlopen en overal vielen gaten in het spel. HVCH maakte hier direct gebruik van door een schot binnen de zestien raak te schieten. Deze achterstand kwam hard aan voor Someren, dat er niet meer aan de pas kwam om de wedstrijd te keren. Later in de wedstrijd vielen nog de derde en de vierde goal voor HVCH. Gekeken naar de gehele wedstrijd was het een verdiende overwinning voor HVCH.

Zo was dit verlies dus het einde van het bekerseizoen voor Someren 3. Hopelijk kunnen we volgend seizoen enkele wedstrijden verder komen.