Vrouwen Someren/NWC winnen zeer matige bekerwedstrijd in Oosteind.

OVV'67 VR1 (zon)

SV Someren VR1 (zon)

Groep 1 Tussenronde

22 oktober 2017 12:30

De vrouwen van Someren/NWC hebben zich ondanks een zeer slechte wedstrijd weten te plaatsen voor de 2e ronde van de landelijke KNVB beker. Doordat ze 2e waren geëindigd in de eerder poulefase,  moesten ze vandaag in een tussenronde uitkomen om het aantal teams terug te brengen naar 28 voor de 2e ronde. Alle nummers 1 waren al geplaatst voor de knock-out fase.

Op het programma stond vandaag de lastige uitwedstrijd tegen OVV ’67 uit Oosteind.
Drie weken geleden werd er in de eerste competitiewedstrijd nog verloren van deze ploeg. Vandaag was het spelbeeld niet veel beter dan 3 weken geleden. Omdat de gasten niet geconcentreerd in de passing en de aanname waren,  bestond de eerste helft vooral uit het uitvechten van duels. Bij iedere verkeerde aanname zaten de geel/ zwarten er gelijk op. Hiervoor waren we al gewaarschuwd na de eerste wedstrijd, maar toch kregen we hier geen grip op. Absoluut een kwaliteit waar deze ploeg uit Oosteind een eind mee kan komen.

Tot 5 minuten voor rust waren er aan beide kanten nog geen kansen gecreëerd. Maar even voor de pauze kwam OVV er 2 keer gevaarlijk uit. De eerste bal zagen de blauw/ witten nog gelukkig op de paal belanden. Een bijna kopie van de vorige aanval ging er vlak voor rust wel in. Na een voorzet vanaf de rechterkant was het nu wel een oplettende OVV speelster,  die de bal achter Iris van Stiphout wist te werken, 1-0. Op strijd en beleving een verdiende voorsprong voor de thuisploeg.

De tweede helft begon niet veel beter. Maar na 10 minuten ging de bal bij onze meiden  beter lopen en was de aanname meestal wel goed. De vrije man werd steeds vaker gevonden. Vooral over de rechterkant via Evi Schellens werd Someren steeds gevaarlijker. OVV kon niet anders dan achter de gasten aan, en dit kostte ze te veel energie. Vanaf de laatste 25 min. waren de blauw/ witten heer en meester op het veld. De thuisploeg werd volledig teruggedrongen. Waar er de gehele wedstrijd weinig kansen waren,  stapelden zij zich nu op. Het was wachten tot de bal erin zou gaan. Geheel verdiend gebeurde dit ook in de 69e minuut. Na goed druk zetten van Kim Bankers en een mooie solo door de verdediging,  liet zij de keepster van de thuisploeg kansloos en zette zo haar ploeg langs OVV, 1-1. Someren/NWC-trainer Ivo Veltrop had zijn lijstje voor de strafschoppen er al bij gepakt,  om te kijken, wie eventueel na afloop in aanmerking konden komen voor de penaltyreeks. Ondanks de druk die de gasten gaven op de helft van OVV, tikte de klok richting de 90e minuut. Een paar minuten voor het einde,  wisten wij  toch nog een doorbraak te forceren. Romy Kuepers kwam als spits goed vrij, en met een bekeken steekbal wist zij wederom Kim Bankers oog in oog met de keepster te zetten. Bankers bleef rustig en wist de bal goed binnen te schuiven, 1-2. Een mooie en belangrijke goal, maar het aan de bal komen en vooral de steekbal van spits Romy Kuepers,  waren zoals wij ze willen zien.

Het was geen beste wedstrijd maar wel winnend van het veld. Dat telt uiteindelijk toch. Leren van de dingen die fout zijn gegaan. Maar zeker ook genieten dat de meiden met hun staf zich hebben weten te plaatsen bij de laatste 28 amateurploegen,  in de landelijke KNVB- beker. Volgende ronde spelen ze een thuiswedstrijd tegen Victoria Boys uit Apeldoorn. Deze ploeg bezet op dit moment een 7e plaats in de 1e klasse C. Absoluut een gunstige loting,  gezien de goeie hoofd- en topklasse ploegen die er nog in zitten. Deze wedstrijd gaat gespeeld worden op 17 december op Sportpark de Potacker.

Volgende week een zeer belangrijke wedstrijd in de volgende competitieronde. Dan moet Someren/NWC de lastige uitwedstrijd gaan spelen bij kampioenskandidaat Amstenrade. Zij bezetten een 3e plaats, met 9 punten uit 4 wedstrijden. Someren/NWC staat op de 5e plaats met 6 punten uit 3 wedstrijden. Om de aansluiting te houden met bovenste ploegen mag er zeker niet verloren worden in het zuiden van Limburg.

Ivo Veltrop