Someren 3 bekert verder

Mierlo Hout 2 (zon)

22 oktober 2017 13:00

Afgelopen zondag speelde Someren 3 een bekerwedstrijd tegen Mierlo-Hout 2. Someren wist dat het vol aan de bak moest want Mierlo-Hout staat in de Brabantse 1e klasse zonder puntverlies en met maar 1 doelpunt tegen op de eerste plaats.

Doordat het 2e van Someren deze week geen wedstrijd had kon Someren 3 weer beschikken over alle fitte spelers en konden Fabio Peters en Robert van Lierop op de bank plaatsnemen om de selectie wat breder te maken. Ook was Vincent zo ver hersteld dat hij de wedstrijd kon komen kijken.

De eerste helft begon Someren goed aan de wedstrijd, de duels werden veel gewonnen en voetballend ging het ook vrij aardig, alleen bleven de grote kansen uit. Aan het einde van de eerste helft kreeg Mierlo-Hout de wedstrijd wat beter onder controle maar ook zonder echte kansen te creëren.

De 2e helft ging ook redelijk gelijk op. Halverwege de 2e helft kreeg Fabio Peters de grootste kans voor Someren. Door goed druk zetten kreeg Fabio de bal door de keeper van Mierlo-Hout ingespeeld waardoor hij 1 op 1 met de keeper kwam te staan, maar de keeper maakte zijn fout goed door het schot goed te pakken. Hierna kreeg Mierlo-Hout nog wat kansen door wat slordigheidjes in de verdediging van Someren, dit resulteerde niet in doelpunten want keeper in vorm Dirk Kerkers stond nog een paar keer in de weg. Na 90 minuten was de stand nog steeds 0-0.

Omdat dit een bekerwedstrijd was moest er een winnaar naar voren komen. Het was bekend dat er geen verlenging zou zijn maar dat er meteen strafschoppen genomen zouden worden, tot grote vreugde van Hans van Santvoort die Someren de hele week op penalty’s had laten trainen. Voor Someren schoten Fabio, Jan Meulendijks, Danny en Robert van Lierop de penalty goed binnen. Doordat Dirk de 1e goed tegenhield en dat de 3e op de lat ging wist Someren deze reeks af te sluiten met 4-1.

Op naar de Volgende Ronde!