Opwaartse lijn zet door!

SVSH Veteranen

SV Someren Veteranen

19 mei 2018 17:00

Het was weer een spektakelstuk daar in de Hei. Met een overweldigend spelersaanbod voor beide kanten, ondanks de blessuredruk, hadden de beide coaches er weer twee teams neer weten te zetten die aan elkaar gewaagd waren.

Jan had wat jong talent weten te strikken voor deze derby. Daan was als sluitsteen toegevoegd aan de verdediging en Arco mocht de flanken en het middenveld gaan versterken. Daarnaast waren Kaij en John als oudgedienden bereid gevonden om te helpen de Hei een kopje kleiner te maken.

Dat ging aardig lukken. Al vroeg in de wedstrijd was te zien dat de meeste kansen door ons werden afgedwongen. Achterin zorgde Daan voor overzicht en rust. De opbouw van onze offensieven ontstonden over de volle breedte van het veld. Dan waren we met Ralf over links, dan weer met Marco en Martien door het centrum en afwisselend weer via René over rechts gevaarlijk.

Zelf kwam de Hei ondanks de druk toch ook toe aan de nodige kansjes. Bij Marc strandde hun hoop echter weer even vlot. Ook deze pot mocht hij zich scharen bij een van de beste keepers uit de verre regio. Hoewel Franske Teunissen ook liet zien telkens weer op de juiste plek in het doel te staan.

In het verdedigende werk moeten we deze wedstrijd zeker de terugkopbal van Dennis op Marc niet vergeten te vernoemen. Hierdoor bouwde hij bij onze doelman weer de nodige kredieten op.

Onze eerste echte kans kwam met het schot van Martien recht op de keeper van de Hei. Zijn tweede poging om te scoren ging over het doel.

Na rust leek het of SVSH zich er een beetje bij neer had gelegd dat er een 0 – 0 eindstand op het scorebord zou komen te staan. Maar evengoed was het een list van onze Heise profs! Aan die gedachte kwam daarom snel een einde, toen Martien vanuit linksbuiten positie over de breedte van het veld balbezit afdwong en vervolgens met een prachtig strak schot Franske totaal verraste.

De tweede treffer ontstond doordat Hans de buitenspelbal op slimme wijze omzeilde en door kon breken met twee verdedigers op zijn hielen. René had meteen door dat hulp goed van pas zou komen via een extra versteviging van de aanval over links. De rest leek kinderspel voor de heren. Via de assist van Hans kon René laten zien dat hij het stiftje over de keeper nog niet verleerd was.

SVSH wankelde letterlijk toen een van hun middenvelders door Daan werd getest op zijn mannelijkheid. De voltreffer zorgde ervoor dat de middenvelder uit de Hei even de tijd nodig had om weer recht te kunnen staan. Een vrijde trap voor de Hei had misschien het tij kunnen keren voor onze zuiderburen, was het niet dat deze kans het luchtruim boven het doel raakte. De strijd om erkenning was deze keer zwaar voor SVSH. Daar deed Marciano nog een schepje bovenop door met een strakke treffer de voorsprong te vergroten naar 3 doelpunten.

De nederlaag bleef hiermee beperkt voor de Hei. Alleen de 3e helft kon misschien nog roet in het eten gooien. Er werd flink gebuurt en gespeculeerd. Paul Rietjens ging zelfs zover om voor een jaar extra bij te tekenen, alleen al om de volgende overwinning terug te kunnen eisen. Dat zou dan doorvoetballen worden tot je 100ste kreeg hij meteen te horen. En vervolgens kwam het moment dat hij voor de eerste keer in zijn voetbalcarrière een pilsje kreeg van zijn tegenstander.

Foto en tekst: Marcel (want Wim had nog wat vakantiedagen opgebouwd)