Herstel Veteranen op tijd ingezet

SV Someren Veteranen

Olympia Boys Veteranen

12 mei 2018 17:00

Na een reeks van nederlagen is het herstel voorzichtig weer ingezet. Dit keer zijn de altijd lastige Olympia Boys met een groot aantal trouwe supporters uit Ommel de tegenstander op de Potakker.

Via onze spion Marcel kregen we voor de wedstrijd al te horen dat de gebroeders Joosten er niet meer bij zijn, wat ons extra motivatie gaf. PS Marcel wat doe de gij al 2 keer in Adam, bende aan het solliciteren bij Ajax ?

Na het fluitsignaal van scheidsrechter Vestjens schoten we gelijk in de aanval wat in de 3e minuut al resulteerde in een voorzet van Edwin op Marciano die met een strakke pass over de grond in de rechterhoek de 1-0 aan tikte.

Verder was het in de eerste helft een op en neer voetbal met kansjes aan beide kanten, met toch een letterlijk en figuurlijk hoogtepunt. Met een mooie aanval met prima passes kreeg uiteindelijk Frank bij de 16 meter de bal voor zijn voeten om het af te maken. Hij haalde zo hoog uit waardoor hij de wolken aan flarden schoot en er spontaan een onweersklap los baste. Dit was tevens het rust signaal.

In de rust met een lekker bakkie thee de nodige tactiek door genomen en de juiste wissels ingebracht.

Of dat het door de Veterinnen of door de Zon in de rust kwam, weet ik niet maar we startten de tweede helft erg zwak waardoor de tegenstander in de 3e minuut een kans kreeg. De bal kwam uit een voorzet klemvast in de als vanouds keepende Marc, maar die werd uit zijn handen getrapt en zo in de goal belandde. Gelukkig zag de scheidsrechter dit ook waardoor de goal afgekeurd was.

Hierdoor kregen we weer vertrouwen, en met een fraaie actie van Jeroen door het afstoppen in de lucht en draaien met schot op goal. Beelden hiervan kunnen desgewenst opgevraagd worden.

Ook de tegenstander kregen een paar kansen, maar de verdediging en de keeper stonden hun mannetje.

Door stevig voetbal met diverse forse tackels, kregen onze spitsen in de 10e minuut een niet te missen kans, die ze dus toch misten. Maar uiteindelijk in de 23e minuut speelde Edwin zich mooi vrij in de 16 meter en maakte met een geplaatst schot de 2-0. Edwin was op dreef en maakte gelijk daarna ook nog eens de 3-0.

Tegen het einde was er een duwpartij met Jeroen in ons strafschop gebied wat resulteerde in een strafschop voor Olympia Boys die benut werd 3-1. Onze Ruud is tegen het eind geblesseerd uitgevallen en zal zoals het er nu uitziet niet meer inzetbaar zijn voor de laatste 2 wedstrijden dit seizoen, waarvan een echte plaats derby tegen Someren Heide waarvan nu op sociale media de strijd al begonnen is.

Na een wedstrijd bespreking met bier en bitterballen konden we met een goed gevoel naar huis en ons opladen voor de kraker van volgende week.

Verslag en foto's: Wim Schuts