Mifano - Someren veteranen: 5-2

Mifano Veteranen

SV Someren Veteranen

24 maart 2018 17:00

Na 2 afgelaste wedstrijden ivm het winterse weer, werd het weer eens tijd voor een nieuwe streekderby.
Onder een fraai lente zonnetje moesten we aantreden bij Mifano, op een ouderwetse groene grasmat.
Bij aankomst dacht ik dat onze keeper Mark een metamorfose ondergaan was, maar dit bleek ons nieuw spontaan aangemeld lid Manuel Klee te zijn, die de geblesseerde Mark als keeper moest gaan vervangen.
Geen gemakkelijke taak, maar de naam Manuel klinkt Spaans dus de verwachtingen waren groot en zijn talenten wisten we toen nog niet.
De wedstrijd begon rustig met kansen aan beide kanten.
Onze keeper werd al meteen in stelling gebracht en kreeg de ballen om zijn oren, die via de lat en paal toch tegen gehouden konden werden.
In de 25e minuut kwam via een corner van Mifano de bal voor ons doel, en via enkele Someren spelers belandde de bal toch nog in het doel, 1-0.
Zo ging het de eerste helft verder, maar de coaching en het vuur ontbrak bij ons.

Hierna werd de wedstrijd wat grimmiger met aan beide kanten trekken en duwen wat resulteerde in een gele kaart voor Mifano.
Door dit felle spel raakte bij ons de conditie aardig op waardoor het middenveld steken lieten vallen en Mifano bloed rook wat dan ook resulteerde in 4 doelpunten in een 20 minuten tijd wat de stand op 5-1 bracht !!
Met alle laatste krachten in ons lukte het Marciano toch nog om de 5-2 op het scorebord te krijgen, wat dan tevens ook de eindstand was.

Tekst en foto's: Wim.