Oefenwedstrijd werpt zijn vruchten af

SV Someren Veteranen

RKPVV Veteranen

17 februari 2018 17:00

Met een brede selectie werd zaterdag 17 februari door onze scheids Hans het fluitsignaal gegeven voor de start van het tweede deel van dit voetbalseizoen. Een wedstrijd waarvan voor sommigen van ons uit de achterhoede in meer of mindere mate heel wat van afhing.

De tegenstander opende al vrij snel in de wedstrijd een offensief, waarmee Marc gelukkig goed raad wist. Hij had in de oefenwedstrijd gemerkt dat hij te allen tijde goed wakker moest blijven. De aanval werd in de afwerking in de kiem gesmoord. Het duel liet vervolgens aan beide kanten wat staaltjes van voetbaltechnieken zien. Ongeveer in de 22e minuut zette Marco vanuit het middenveld de bal voor net voor de zestien. Deze actie werd op tijd gezien door Ata, die op zijn beurt zich los wist te maken van zijn tegenstander en de aangespeelde bal vanuit de lucht aannam en met een mooie beweging langs de keeper van PVV in het net werkte. Het doelpunt moest echter nabesproken worden op verzoek van de grensjager en werd vervolgens alsnog door onze overigens goed fluitende arbiter afgekeurd. Volgens onze altijd snel reagerende video referent was dit echter onterecht. Daar kwamen de videobeelden van Wim een dag later nog bij en die vertelden weer duidelijk dat het doelpunt onterecht was afgekeurd.

Ook PVV mocht even ruiken aan een openingstreffer, was het niet dat de overigens netjes opgezette aanval van hun kant, waarbij het net achter onze doelman wel werd geraakt door een buitenspelactie moest worden afgevlagd.

De wedstrijd bleef lange tijd steken op een 0 – 0 gelijke stand, totdat Edwin in de 32e minuut de score voor ons opende met een mooi doelpunt. De actie die er aan vooraf was gegaan mocht er overigens ook zijn. Antoni kreeg in het strafschopgebied balbezit en speelde op slimme wijze zijn tegenstander de bal door de benen, wat vervolgens weer zorgde voor hilariteit op de tribune.

Het overwicht van onze kant was over het algemeen iets groter. PVV liet zien dat het flexibel op al onze aanvallen kon reageren en drong met enige regelmaat door onze verdediging heen om uiteindelijk op onze keeper Marc hun frustratie te vinden. Er zaten wederom prachtige reddingsacties bij van onze doelman!

Het einde van de pot liet een krachtiger wordend PVV zien. Helaas voor hen hebben wij dan altijd nog onze Ralf die naast Carnaval vieren ook nog kan voetballen. Op rechts werd door hem in de 47e minuut de aanval over rechts opgebouwd. Helaas verloor hij de bal aan de verdediger van de tegenstander, maar door alleen maar de druk op zijn tegenstander op te bouwen slaagde hij erin om deze de bal op een desastreuze manier terug te laten spelen op hun doelman. Edwin had opnieuw in deze wedstrijd zijn gouden positie en moment weten te kiezen en schoot van achter zijn man uit het keepersgebied in om met alle gemak van de wereld de 2 – 0 te scoren.

PVV wist geen antwoord meer te geven op al het voetbaltalent dat op deze eerste voetbalmiddag weer op het veld stond te schitterde. Volgende duel tegen Sparta 25 uit.

Foto- en filmmateriaal: Wim

Tekst: Marcel