Eerste helft van het seizoen wordt afgesloten met een sterk bevochten overwinning

SV Someren Veteranen

Milheezer Boys Veteranen

9 december 2017 17:00

De laatste wedstrijd voor de winterstop stond op het programma, thuis tegen Milheeze.
De gehele zaterdag was er het risico dat door de sneeuw de wedstrijd afgelast ging worden.
Dit resulteerde de gehele dag in een gepiep door de Whatsapp berichten van iedereen.
Rond half twee kwam het verlossende woord van Rene, dat Milheeze naar Someren kwam.
Hierop heeft Jan meteen een eerste selectie bekend gemaakt, die daarna nog even aangepast is i.v.m. de balans van het elftal.
Door de afwezigheid van enkele ervaren spelers hebben we Dirk en Tim nog opgeroepen.
Toen Milheeze het sportpark opkwam dachten we dat dit het eerste elftal was, waardoor we al in de stress schoten.
Frans onze vaste scheidsrechter heeft zijn fluit verruild voor de tapkraan, waardoor we op zoek moeten naar een nieuwe scheidsrechter.
Deze taak werd vandaag door Rene uitgevoerd, die zich goed staande hield in deze bevochten wedstrijd.
Klokslag 17.00 uur werd onder aanwezigheid van 3 vrouwelijke supporters in de dugout en op een koud veld
het fluitsignaal gegeven voor aanvang van de wedstrijd.
De dames vonden het wel leuk om onze mannen de warming up te zien uitvoeren.
Hopelijk hebben ze er thuis ook nog profijt van.

We startten gelijk op met beide teams, met diverse kleine aanvallen op goal, maar zonder gevaar voor beide keepers.
In de 25e minuut werd een aanval van Tim panklaar voor de voeten van Antonie neergelegd die met een strak schot in de hoek zorgde voor de 1-0.
Diverse open schiet- en kopkansen volgden nog, maar werden niet verzilverd door een sterk keepende keeper van Milheeze.
De stand wisten we tot aan de rust vast te houden, zodat we met een goed gevoel naar de warme kleedkamer konden voor een bakkie lauwe thee.
Na de tactiek wat aangepast te hebben en een paar wissels te hebben doorgevoerd konden we de kou weer in voor de laatste minuten voetbal van dit jaar.

De tweede helft startte hetzelfde als de eerste met kansen over en weer.
In de 55e minuut werd een corner van Tim voor de voeten van Dirk gelegd die dit afmaakte met een mooie goal 2-0.
Hierna werd de wedstrijd wat grimmiger waardoor er een opstootje ontstond door een aanval van Milheeze in het keepersgebied.
Wat de exacte reden hiervan was is nog niet helder, maar de beelden zullen meer duidelijkheid moeten gaan verschaffen.
Erik kon hierdoor zijn kwast even verruilen voor de bokshandschoen.
Scheidsrechter Rene heeft dit professioneel opgelost en na het schudden van de handen konden we weer verder met de wedstrijd.
Hierdoor kreeg Milheeze weer wat grip op de wedstrijd en een doorgebroken speler kwam oog in oog met onze keeper te staan, die niets anders kon doen dan de man neer te halen in het strafschopgebied.
Rene kon dus ook niets anders doen dan de bal op de stip te leggen.
Diverse tactieken door Marc om de speler uit balans te halen lukten niet, waardoor de stand op 2-1 kwam.
Met een laatste offensief bracht Dirk Marciano in een schietpositie voor de keeper en hij maakte dit met een hard schot boven in de nok van de goal af, 3-1.
Nog een laatste aanval van Tim, maar die werd op de 16 meter snoeihard onderuit gehaald, waardoor hij ondersteund het veld moest verlaten.
Dit was tevens het einde van een bevochten maar uiteindelijk sportieve wedstrijd.
Na een opfrisbeurt hebben we de evaluatie bij Frans in de kantine gehad met een gezellig einde van het eerste deel van seizoen 2017 - 2018

We zijn bezig met een sterk seizoen.
Van de 16 wedstrijden ( 9 thuis en 7 uit ) hebben we er 5 gewonnen, 3 gelijk, 7 verloren en 1 afgelast.
Dit geeft de burger weer moed voor de 2e helft die start op zaterdag 16 februari.

Prettige feestdagen en een gezond en sportief 2018 !!

Foto- en filmreportage : Wim
Tekst: Ook Wim