Veteranen: De paal was voor Ruud net ff te dik.

SV Someren Veteranen

SVSH Veteranen

18 november 2017 17:00

De tam-tam had goed gewerkt in de regio, want ook SVSH had gezorgd voor verjonging van hun team. Snelheid in de counters was bij SVSH altijd al een sterk wapen. Maar nu was het ook zaak om in de verdediging een bliksemsnelle reactie te kunnen geven op de counters van hun tegenstanders uit Zummere.

Met Jeroen, Ata en Marciano op links werd er direct druk uitgeoefend op SVSH. Mooie acties ontstonden er in de 1e helft binnen deze samenwerking, echter zonder resultaat. Edwin op zijn rechtsbuiten positie kreeg te maken met een moeilijk te doorbreken verdedigingsmuur. In de 15e minuut was hij dicht bij een doelpunt, toen hij zich slim wegdraaide tussen twee verdedigers in de zestien en de keeper van de tegenstander de bal maar net kon toucheren om een treffer te voorkomen. En onze spits Rene. Van hem hadden we al weer even geen doelpunten gezien. Dat zou deze wedstrijd zo blijven, want hem werd het voetballen onmogelijk gemaakt. Kortom, ze waren goed voorbereid het veld op gekomen die mannen uit de Hei.

In de rust werd er aan beide zijden naarstig overleg gepleegd. Nieuwe tactieken werden voor de dag gehaald. Dat leverde SVSH gauw genoeg in de 2e speeltijd een doelpunt op vanuit een vrije trap over links. De bal werd door onze verdediging in eerste instantie goed onderschept, maar werd uiteindelijk niet snel genoeg weggewerkt, waardoor een van de spitsen uit de Hei alert reageerde en Marc verraste met een schot in de korte hoek.

Onze reactie liet niet lang op zich wachten toen Jeroen over links door wist te breken via een pass van Martien vanuit het middenveld. De bal werd verkeerd breed gelegd en belandde in de voeten van de verdediging van SVSH, die moeite had met de druk die er werd uitgeoefend door onze voorhoede. Marciano hield het hoofd koel, verrichte enkele circustrucs en knalde vervolgens met een kaarsrechte streep de bal in het net van Frans Teunissen.

Een gelijkspel hing in de lucht. Ruud had het beslissende doelpunt kunnen maken als hij niet met zijn afstandsschot de paal had geraakt. Beide teams probeerden een tweede treffer te forceren, maar voor onze Frans was het goed geweest. Hij had zijn laatste wedstrijd net als alle anderen op professionele wijze voor ons gefloten. Bedankt Frans!

Foto- en filmreportage: Wim
Tekst: Marcel