Veteranen : Overwinning door wilskracht op Olympia Boys, Edje is back.

Olympia Boys Veteranen

SV Someren Veteranen

11 november 2017 17:00

Mooi voetbal was er weer te zien in de uitwedstrijd tegen Olympia Boys. Ommel blijft altijd een lastige tegenstander om tegen te voetballen. Alleen deze keer hadden ze een probleem. Wij zijn namelijk in “THE WINNING MOOD”.

Olympia Boys was deze wedstrijd te gespannen gericht op het maken van een doelpunt. Er werd door hen slordig met de passes omgegaan. Daarentegen waren wij scherp op de bal, dus bleef Ommel vrijwel de gehele wedstrijd achter de feiten aanrennen. Er waren echter wel kansen voor de mannen van over het kanaal. Hun eerste doelrijpe kans kwam vrij vroeg in de wedstrijd via een tactisch opgebouwde aanval vanuit het middenveld. Hun midvoor passte de bal op hun rechtsbuiten speler. Deze laatste gaf met een assist de bal hoog voor op hun snelle spits Edwin Joosten, die de bal strak op doel in de linkerhoek tegen de paal werkte. Er ontstond commotie over of de bal over de lijn zou zijn geweest, maar op de lijn is nog altijd geen doelpunt!

Hun tweede kans werd in de 2e helft tegen de lat geknald. Verdere mogelijkheden om te scoren werden door ons in de kiem gesmoord. Sterker nog, werden door ons omgezet in mooi opgezette counters en doelpunten met een gouden randje.

Edwin had deze wedstrijd wel de meeste honger naar een doelpunt. In de 1e helft benutte hij het gat dat Marciano in de verdediging van Ommel sloeg om het hakballetje van hem te ontvangen en vervolgens met alle gemak van de wereld links in het doel van Olympia Boys te scoren. Daar liet hij het echter niet bij, want even later kreeg hij van Ata een geweldige assist op de stropdas, waarmee hij balbezit hield in de zestien en precies op het juiste moment de 0 – 2 op het scorebord zette.

Olympia Boys deed er alles aan om een aansluitingstreffer te forceren. In de 2e helft bouwden ze meer aanvalskracht op vanuit het middenveld. Af en toe kwamen we nog goed weg. Maar helaas voor hen werd het gat alleen maar groter toen vanuit een aanval over links door ons de bal werd voorgegeven en niet Rene, maar een verdediger van Ommel de bal het doel in schoof.

Eindstand 0 – 3. Volgende week de Hei!

Foto- en filmreportage : Wim

Tekst: Marcel