Veteranen : Een geoliede machine

Stiphout Vooruit Veteranen

SV Someren Veteranen

28 oktober 2017 17:00

Kracht en zelfvertrouwen, dat was wat we uitstraalden in de uitwedstrijd tegen Stiphout. Vóór het duel boezemden de kleuren van de tegenstander nog ontzag bij ons in. Tijdens het spel vervaagden deze kleuren samen met het ontzag in een gordijn van motregen dat neerviel over het kunstgrasveld van Stiphout.

Ook deze keer walsten we als een geoliede machine over onze tegenstander heen. Uiteraard moest er met respect voor hun counters gespeeld worden. Slechts eenmaal lieten we in onze verdedigende acties een steekje vallen, waardoor we in de 37e minuut tegen een tegendoelpunt aanliepen. Tot die tijd werd er op de bank al een titel verzonnen die door onze eigen doelman Marc, die deze keer vanwege zijn eigen fisje niet aanwezig kon zijn, op zondagmorgen vol verbijstering zou worden gelezen. Een van zijn leerlingen was door hem uitverkoren om de rol van boegbeeld voor een keer van hem over te nemen. En met succes, want Luc van Lierop verdedigde zijn doel zoals afgesproken.

Ook in deze wedstrijd beschikten we over een sterk middenveld met Ruud, Martien en Edwin. Voorin gaf Marciano extra steun aan Ata en Antonie. Deze laatste werd even later vanwege een blessure gewisseld met Rene. Hoewel we de jongste speler deze wedstrijd minder aan de bal zagen, werd een balcontact door hem toch weer verzilverd met een mooi doelpunt.

Maar de 1e treffer verdient een eigen alinea. In de 15e minuut kreeg onze enige echte meester van de dribbel, onze mister oneliner-van-de-kleedkamer de kans om op rechts balbezit te houden en door te breken tot aan de achterlijn van de tegenstander. Met een prachtige assist bracht Ruud de bal met een boog in het zestienmetergebied. Daar stond Jeroen klaar om met een gerichte boog de bal over de keeper van Stiphout in het doel te koppen.

Stiphout kwam na de rust even terug met wat meer voetbaltechniek. De hierboven genoemde tegentreffer was daarvan het gevolg. De deur werd daarna echter definitief voor hun spitsen dichtgegooid door onze verdediging. Aan de overzijde had deze gedachte ook gespeeld in de hoofden van de verdediging van Stiphout. Zij hadden echter minder geluk, omdat hun rechtsback, die overigens respect afdwong met het beteugelen van onze jonge linksbuiten een penalty veroorzaakte door Marciano tegen de grond te werken. Deze kans om opnieuw te scoren werd meteen opgeëist door onze steeds duidelijker opkomende topscoorder Rene. Hij nam geen enkel risico en knalde de verdiende penalty zonder te twijfelen in de rechter bovenhoek.

Wie gaat deze geoliede machine stoppen? Zaterdag Mulo misschien? We kunnen het ons eigenlijk bijna niet meer voorstellen!

Foto- en filmreportage : Wim
Tekst: Marcel