SVSomeren 7 – 4 Sparta 25 Een mix van kwaliteiten

SV Someren Veteranen

Sparta'25 Veteranen

21 oktober 2017 17:00

Ook deze zaterdag stonden we net als de vorige tegenover een Veteranenteam waar we al geruime tijd niet meer tegen gespeeld hadden. De laatste keer was het in een uitwedstrijd in Beek en Donk en werden we genadeloos weggesabeld. Maar deze keer hadden we een verrassing in petto voor de bezoekers!

We openden de wedstrijd met mooi voetbal. Bijna de gehele 1e helft speelde zich af op de speelhelft van de tegenstander. Vanwege technische en organisatorische problemen met het machinepark op De Potacker moesten we uitwijken naar veld 6 achter de kantine.

De score werd al snel in de wedstrijd geopend door ons nieuwste en jongste lid Marciano. In de 5e minuut had hij positie gekozen in het strafschopgebied van Sparta 25 en kreeg via een assist vanuit het middenveld de bal hoog aangespeeld. Nam de bal onder controle via de knie en kon met een draai scoren in de linkerhoek. Sparta 25 had weinig antwoord op onze speelwijze. Marciano mocht namelijk in de 12e minuut nogmaals uithalen.

Het spel ging verder en hier en daar lukte het de tegenstander om met enkele prikacties Marc voor het doel te testen. We moesten er voor waken dat we ons niet lieten verleiden om in een “dit is een makkie”modus af te zakken. Er werd opnieuw gas gegeven. Nu door een echte veteraan, die overigens de hele 1e helft wederom het beste van zich liet zien. Vanuit een mooie pass van Martien op het middenveld, kreeg Ruud op de linksbuitenpositie de bal aangespeeld. Met een prima schot passte hij de bal hoog in het strafschopgebied en zagen we Rene opnieuw boven iedereen uittorenen in het zonlicht. Met dezelfde kopkracht als vorige week werd de bal door hem richting het doel gestuurd. De paal werd geraakt, maar echt talent gaat nooit verloren! In de rebound slaagde hij er alsnog in om te scoren.

We leken vleugels te krijgen. Via Ruud hadden we Dirk als gastspeler in ons midden gekregen.
Waarschijnlijk zullen we Dirk vaker zien spelen, want het 4e en 5e doelpunt mocht hij op zijn conto schrijven. Alles liep gesmeerd, totdat de tegenstander net voor rust toch nog een gaatje wist te vinden.

De 2e helft bracht Sparta 25 wat meer voetbalvermogen en snelheid in de strijd. Dat leverde hen al vrij vlot een 2e treffer op. En met een enkele minuten daarna prachtig genomen vrije trap moest Marc zijn team ff flink tot de orde roepen. Zelf nam hij hierin het voortouw, door via een snoekduik de bal uit de rechterbovenhoek te werken.

Toch waren er in korte tijd 3 tegendoelpunten gevallen. De gelederen werden dus opnieuw gesloten. Dat leverde een nieuwe aanvalstactiek op, waardoor Marciano door kon breken, maar ook meteen werd neergelegd in het strafschopgebied van Sparta 25. Hij maakte zijn actie mooi af met een prima penalty. Onze laatste en 7e treffer kwam van Antoni, die de keeper van de tegenstander slim op het verkeerde been zette en vervolgens scoorde.
Sparta 25 was ruim verslagen, ofschoon ze nog met een extra laatste treffer dichterbij wisten te komen.

Foto- en filmreportage : Wim
Tekst: Marcel