SVSomeren 2 – 4 Mierlo-Hout

SV Someren Veteranen

RKSV Mierlo Hout Veteranen

14 oktober 2017 17:00

Rene is back in position.

Wat ’n wedstrijd was dit zeg! Mierlo-Hout was niet meer de gelijkwaardige tegenstander die we vanuit het verleden gewend waren. Een tegenstander die bij Hans nog vers in het geheugen staat gegrift, omdat hij met geleende schoenen van Mierlo-Hout in een uitduel tweemaal wist te scoren. Een tegenstander die met niet al te veel moeite te kloppen was, maar die ook even zo goed de keer erop als winnende partij het veld kon verlaten.

De ploeg die we deze keer als tegenstander hadden liet ons bijna alle hoeken van het veld zien.
Tenminste aan het begin van de wedstrijd. We moesten alle zeilen bijzetten. Met hun snelle spitsen moesten Eric, Martin, Frank en deze jongen voor de volle 100% aan de bak. Met razendsnel wegdraaien van de tegenstander rechtsom dan wel linksom vormde hun kleine spits een gigantisch gevaar. Het eerste tegendoelpunt ontstond omdat wij niet agressief genoeg op de bal zaten. Vanuit het middenveld lieten we de tegenstander de aanval opzetten. Uiteindelijk belandde de bal voor de zestien en werd gemakkelijk ingeschoten.

De aanvallen van de tegenstander werden stuk voor stuk opgezet vanuit uitgekiend positiespel met strakke passes. Ons antwoord hierop kwam van onze spits Rene. Hij had al even niets meer van zijn kwaliteiten laten zien, maar deze wedstrijd was hij weer back in position! Via een mooie assist vanuit de rechterflank zocht hij zijn positie tussen de verdediger en de keeper en kopte de  bal met een draai het doel in. Met een 1 – 1 tussenstand was er nog niets verloren. Mierlo-Hout had echter geen zin in een schikking. Er werd keihard doorgebikkeld. Dat leverde hun 4 treffers op en nog enkele frustraties, omdat Marc deze doelrijpe kansen eruit wist te houden.

Gaandeweg de wedstrijd kregen we wel steeds meer grip op het spel van Mielo-Hout. Marciano knalde met een strak afstandschot net voor de zestien bijna de lat van de tegenstander aan diggelen. Helaas voor hem butste de bal terug het veld in, want anders was het een wereldgoal geweest. Een eveneens mooie actie kwam van Jeroen. Hij kreeg de bal aangespeeld door Dennis vanuit de achterhoede en hield vervolgens balbezit helemaal tot op de linksbuitenpositie, passte de bal door naar Ata. Deze legde de bal breed op Martien, die via een steekpass Rene kon bereiken in het strafschopgebied. Met een baltechniek die we alleen van de UEFA duels kennen nam Rene de bal aan, draaide zich los van zijn tegenstander en liet een verbaasde keeper als vastgenageld aan het kunstgras staan.

We hadden dan wel niet gewonnen, maar wél genoten van een heerlijke stevige voetbalwedstrijd.

Foto- en filmreportage : Wim

Tekst: Marcel