Het was toch genieten, met onze keeper als man of the match.

SV Someren Veteranen

Liessel Veteranen

7 oktober 2017 17:00

Met deze tegenstander is het altijd oppassen geblazen. De meeste ontmoetingen pakten uit in het voordeel van Liessel. Slechts enkele keren wisten we de score in ons voordeel te beslechten. Deze match echter was Liessel degene met de beste kansen en ook wel, wie zal het zeggen het team met het betere voetbal.

Eigenlijk had deze wedstrijd alles wat een pot tot een spektakel maakte. Een snelle eerste treffer, een snel genomen vrije trap die tot een geslepen doelpunt leidde. Een misser van de scheids waardoor een tweede tegendoelpunt kon vallen. Een keeper die een penalty stopte en een rechtsbuiten die eindelijk thuis kon komen met de kreet: “Ik heb het enige doelpunt gescoord.

Liessel had in de voorhoede een mix van kleine snelle en verrekte goeie aanvallers, gecombineerd met een spits die met één stap zijn tegenstander dwong om er twee te zetten. Op de filmbeelden van Wim was dit de zondagmorgen erna duidelijk te zien. Dat eerste doelpunt ontstond door een stap te weinig van deze jongen.

We lieten de tegenstander zien dat we klaar voor ze waren. Onze defensie kreeg in de meeste gevallen grip op de aanval van die mannen van over het kanaal. Volgens onze trouwe scheids Frans was die grip op een gegeven moment echter te stevig ingezet door Erik en kregen we een vrije trap tegen net voor de zestien. Mark bracht direct een muur in positie, maar we waren even vergeten dat we hier te maken hadden met een geslepen teamgeest bij de tegenstander. Zij kwamen om te winnen. Dat was aan alles te merken. Voordat Mark en de rest van ons team door hadden wat er gebeurde, was de vrije trap genomen en indirect in het doel gewerkt. Verwonderd en verbaasd werd er gereageerd naar de scheids. Bliksem en donder maakten zich meester van de lucht boven het hoofd van onze doelman Mark. Er was echter geen begrip voor zijn klaagzang. We moesten door met wat zand in de ogen.

Dat maakte voor Hans geen verschil. Hij wist gaandeweg de 2e helft een prima assist te geven op Antoni die op rechts aanstormde, de bal goed aannam en twee verdedigers en een keeper het nakijken gaf. De wedstrijd kreeg voor ons weer wat glans.

Die glans was er wel heel snel vanaf toen Frans even niet oplette en een overtreding van een Liesselse middenvelder op Martien over het hoofd zag. Hierdoor ontstond er opnieuw een situatie van verbazing en verwondering in ons spel en speelden we de tegenstander daarmee opnieuw in de kaart.

De partij was bijna gespeeld. Over en weer lieten beide teams nog enkele krachttoeren aan elkaar zien. Liessel wist de kruising te raken én een penalty te veroorzaken. Helaas voor de schutter, maar met een dergelijke keeper viel niet meer te spotten, zeker niet na wat deze al allemaal aan adrenaline had opgebouwd tijdens de wedstrijd. Mark hield de bal er op professionele wijze uit.

Toch nog een match met een gouden randje.

Foto- en filmreportage : Wim

Tekst: Marcel