Veteranen : mooi nie

SV Someren Veteranen

NWC Veteranen

30 september 2017 17:00

Aan het begin van de wedstrijd scheen er een mooi herfstzonnetje over het speelveld. Maar toen Frans onze scheids het fluitsignaal voor het begin van de wedstrijd liet horen, werd het vrij gauw daarna af en toe flink donker in ons strafschopgebied. De twee spitsen van Asten zorgden er namelijk al meteen voor dat ze met hun lengtes flink wat schaduw wierpen over de wedstrijd.

Het werd van begin af aan hard werken voor ons. Fysiek was NWC stukken sterker dan de laatste ontmoeting in Asten. De overwinning die wij toen op hen hadden behaald had waarschijnlijk bij hun als effect gehad dat er nu alles uit de kast werd gehaald om niet weer gezichtsverlies te hoeven lijden.

Wij hadden afgesproken om de tegenstander het eerste kwartier beheerst te laten komen. Vervolgens zouden we dan onverwacht vanuit de flanken toe gaan slaan. Met Eric als rechtsback konden we zorgen voor een stevig antwoord op menige aanvalsgolf van NWC. De snelheid van Jeroen op linkshalf en Peter op rechtshalf zorgde voor voldoende aansluiting op het middenveld. Martien vormde daarin vaak de laatste sluitsteen in de muur. Voorin sloeg Edwin zich regelmatig door de defensie van Asten en probeerde Antonie het over de rechterflank met korte momenten van balbezit in de zestien. De slagkracht van NWC was echter telkens forser dan die van ons.

Het eerste tegendoelpunt viel dan ook vrij vroeg in de wedstrijd. Via een steekpass kreeg een van de spitsen van Asten de kans om zich met zijn lange benen binnen ons strafschopgebied te begeven. De reactie van deze jongen als linksback was net even te laat ingezet, waardoor de spits via een sliding Mark kon uitspelen en de bal de linkerhoek van het doel liet zien.

Oké, kan gebeuren. De tactiek werd bijgesteld en de dekking werd dichter op de man. Van beide kanten werden er in deze wedstrijd dan ook heel wat enkeltjes en tenen geraakt. De 2e helft bracht wat beter voetbal van onze kant en NWC werd zowaar gedurende deze fase in de wedstrijd dusdanig belaagd dat zij hun aanvallend voetbal moesten omzetten in verdedigend spel. Er ontstonden zelfs kansen voor ons om op gelijke hoogte te komen met Asten. Dennis speelde ook deze wedstrijd een prima rol en in combinatie met Ata en Edwin schuurde de defensie van Asten regelmatig open. Dit kon echter niet voorkomen dat NWC een tweede tegentreffer op hun naam kreeg.

Als er echter één moment was om op gelijke hoogte te komen met de tegenstander, dan was het wel de actie van Marco in de zestien van NWC. Als aangeschoten wild werd er al enkele minuten gevoetbald door Asten toen Marco in balbezit kwam, zich ontdeed van de keeper, een man uitspeelde en het toen vergat af te maken. Jammer! We moesten de nederlaag aanvaarden. Dat zorgde weer voor heel wat discussies in de 3e helft, maar ook voor veel lol en veel dorst!

Noot redactie : gelukkig deed het 1e het iets beter later die dag ;-)

Foto- en filmreportage : Wim

Tekst: Marcel