SVSomeren 1 – 1 Mifano: Er zit een opgaande lijn in met flink wat bliksem in de voorhoede.

SV Someren Veteranen

Mifano Veteranen

23 september 2017 17:00

De kleedkamer zat deze keer weer flink vol. We hadden zelfs de beschikking over drie reservespelers. Het heeft ff geduurd, maar langzaamaan voelen dan eindelijk toch steeds meer voetbalveteranen zich geïnspireerd door het veteranenteam van SVSomeren. Onze nieuwste aanwinst Ata Mohamed werd welkom geheten en veel voetbalplezier toegewenst.

Met het opstellen van Ata in de voorhoede had onze coach ervoor gezorgd dat er wat meer bliksem in de aanval ontstond. Bruce Lee was er niks bij. De manier waarop Ata balbezit probeerde te krijgen gaf aan dat hij wel eens vaker een balletje had getrapt.

Maar niet alleen de voorhoede, ook het middenveld met Ruud, Martien en Dennis kregen de mogelijkheid om beter in de wedstrijd te komen. In de 15e minuut slaagde Martien er in om balbezit te houden ruim voor het strafschop gebied van de tegenstander. Met een allesvernietigend schot poeierde hij de bal op de rechterkruising. Terwijl het doel en de keeper van Mifano nog natrilden werd er in de verdediging van Mifano alles aan gedaan om een volgend schot op doel te voorkomen. Enkele warrige spelsituaties volgden elkaar op, waarna Mifano balbezit wist te behouden en de tegenaanval ingezet werd.

In de 21e minuut ontstond er vanuit een tegenoffensief door ons het verlossende doelpunt via een actie van Tommy net voor de zestien van Mifano. Met een mooi strak schot draaide da bal in de rechter hoek van het doel van Mifano.

Mifano kreeg over de hele speeltijd slechts enkele echte kansen om te scoren. Mark zorgde er echter zoals altijd voor (tenminste bijna altijd) dat de bal niet over de doellijn kwam. Enkele mooie reddingen kon hij ook deze wedstrijd weer op zijn conto schrijven. Dennis liet deze wedstrijd ook verschillende voetbalstaaltjes zien. Hij schudde zonder pardon zomaar de ene na de andere verdedigende actie uit zijn mouw om vervolgens ook nog wat later in de wedstrijd een vrije trap voor zich op te eisen. That’s our man of the match!

Mifano had moeite om onze spelwijze te doorbreken. Uiteindelijk lukte het hen toch om onze verdediging te verrassen, waardoor Frank met gebogen hoofd zag hoe onze scheids Frans de 1-1 noteerde.

Het klinkt misschien afgezaagd en was te verwachten, maar deze eindstand had voor de thuisploeg een hogere score mogen hebben. Volgende week tegen NWC dan maar!

Foto- en filmreportage : Wim (heeft er wat weken vakantie aan geplakt)

(winnaar GOUDEN WEDSTRIJD CAMERA 2017)

Tekst: Marcel