Spannende wedstrijd tegen Lierop eindigt in gelijkspel (2 - 2)

SV Someren Veteranen

Lierop Veteranen

9 september 2017 17:00

Het eerste kwartier was het niet veel van onze kant. Lierop bepaalde voor een groot deel het spel. Daarna kwam er meer vuur in de schoten en passes. Ralf was nog het dichtste bij een openingstreffer, maar zijn schot op goal ging aan de verkeerde kant van de paal er langs. Peter stond weer op zijn vertrouwde plek rechtsachter in de verdediging. Met zijn opgebouwde Bootcamp energie straalde hij weer de power uit die we nodig hadden. Voor hem op het middenveld was er de terugkomst van Ruud, onze tornado die elke uitslag naderhand naar zijn hand weet te zetten

Lierop speelde telkens op de lange bal en probeerde daarmee onze verdediging te splijten. Uit een aanval over rechts ontstond na een voorzet van hun rechtsbuiten een rommelige situatie voor ons strafschopgebied. Voor overleg was plotseling geen tijd meer, waardoor de spits van Lierop verwoestend kon uithalen en het net achter Marc raakte. Op dat moment in de wedstrijd hadden we een tegendoelpunt niet verwacht. De gelederen sloten zich daarna met meer overtuiging en overleg. Gerard liet ook in deze wedstrijd zien dat de positie van voorstopper voor hem op het lijf geschreven stond.

In de 2e helft kwam er meer structuur in ons spel. Dat kon in het begin echter niet voorkomen dat we gauw genoeg de 0 – 2 om de oren kregen. Ondanks de dreun kwamen de passes beter aan en in de combinaties wisten we elkaar prima te vinden. Lierop zakte totaal in en kon moeilijk antwoord vinden op de vloedgolf van aanvallen die elkaar in razend tempo opvolgden. Tot overmaat van ramp voor hen werd elke diepe bal door de lucht met een krachtige klets op het voorhoofd van Frank beantwoord en belandde daarmee weer bij hun terug in de eigen verdedigingszone. Er werd flink geploeterd door de gasten om een tegendoelpunt te voorkomen. Het gevaar kwam onverwacht via een assist van Frank die met een steekpass Marco aanspeelde. De keeper werd even verrast. Zocht snel naar de juiste positie voor het doel, maar werd door de Salsa bewegingen van Marco totaal op het verkeerde been gezet, waarna Marco de hoek voor het uitkiezen had.

Onze aansluitingstreffer zorgde voor wat lucht, maar tegelijkertijd ook voor meer druk vanuit de tegenstander. Achter in de verdediging werden de kwaliteiten op de proef gesteld. Een herkenbare situatie in onze zestien zorgde helaas voor Dennis voor een penalty voor Lierop. Maar wat de tegenstander niet wist was dat Marc in de vorige wedstrijd de nodige ervaring had opgedaan met het inschatten van penalty’s. Marc ontpopte zich tot onze enig echte penalty killer. Zo bleek maar weer dat elk nadeel uiteindelijk toch weer een voordeel kan opleveren!

De pijnbank voor Lierop duurde voort. Nog gefrustreerd door de gemiste kans om de wedstrijd te beslissen, trokken ze zich steeds meer terug in hun verdediging. Dat had gevolgen. Vanuit een door Tim mooi genomen corner kwam voor de zestien van Lierop overal bovenuit toornend het hoofd van Frank die de bal met een heerlijke klets op het voorhoofd strak in de linkerbovenhoek kopte. De gelijkmaker was een feit en Lierop werd niet echt meer gevaarlijk. De kansen waren zo’n beetje gelijk verdeeld over de wedstrijd. Een mooie pot om op terug te kijken.

Foto- en filmreportage : Wim (heeft er wat weken vakantie aan geplakt)

(winnaar GOUDEN WEDSTRIJD CAMERA 2017)

Tekst: Marcel