VR3 boekt eerste zege in competitie tegen FC ODA VR1 (2 - 1)

SV Someren VR3

FC Oda VR1 (zon)

Vrouwen, VR2, 6e klasse 04

8 oktober 2017 10:00

Na het debacle van 2 weken geleden tegen Brevendia VR1 (VR2 komt eigenlijk in onze competitie voor :-( ), heeft VR3 zich knap hersteld en heeft de eerste drie punten binnen. Het veld was koud en nat, NUL wissels,dus waren de ingredienten voor een gunstige uitslag van te voren niet zo goed. Echter was de inzet van onze dames vandaag zeer positief en werd het een zwaarbevochten zege.

Eerste helft
In deze helft was de thuisclub de bovenliggende partij. Dat bleek al vanaf het begin toen het al na enkele minuten 1 - 0 werd na een knappe afstandsschot van Daphne die hoog het doel in zeilde. En het werd nog mooier toen Judith er 2 - 0 van maakte met een simpel intikkertje van dichtbij het doel. Er was toen geen vuiltje aan de lucht omdat de gasten onmachtig waren om het Someren echt lastig te maken. Echter tegen de verhouding in scoorde ODA de aansluitingstreffer. Daarbij geholpen door onze verdediging die even zat te slapen. Ruststand 2 - 1

Tweede helft
De opdracht was heel simpel. Geen tegentreffers meer en de winst is binnen. De tegenstander drong af en toe toch aan maar echt gevaarlijk werd het niet. De gastvrouwen maakten het zich onnodig moeilijk door geen derde treffer meer te scoren, hoewel hier toch enkele goede mogelijkheden voor waren. Het werd zelfs toch nog spannend omdat de limburgse dames er toch nog voor gingen. Bijna ging het toch nog mis, maar de gevaarlijke inzet van de tegenstander rolde net naast het doel voorbij. Het eindsignaal klonk dan ook als een bevrijding en de eerste competitiewinst was een feit.
Eindstand 2 - 1.

Volgende week wacht een zware uitwedstrijd tegen ONDO VR1, aanvang 10.00 uur. Hopelijk kunnen we dan de positieve lijn doortrekken.

SV Someren 1
Deurne 1