ONDO 3 – 2 SVSomeren: Verjonging in de voorhoede hield Veteranen even in de race.

ONDO Veteranen

SV Someren Veteranen

2 september 2017 17:00

Veel woorden wil de redactie niet kwijt aan deze wedstrijd. Het begin was goed, maar uiteindelijk ontstond er tot twee maal toe heel even kortsluiting bij de redactie op het veld, waardoor een opgebouwde voorsprong als sneeuw voor de zon verdween.

Met Tim op de rechter en Marciano op de linkerflank hadden we twee krachtige wapens waarmee we het ONDO in de 1e helft erg moeilijk maakten. Een prachtige soloactie van Marciano werd afgerond met een meesterlijk schot op het doel van ONDO. Dit prachtige doelpunt bracht ons na ongeveer 15 minuten op voorsprong. Heusden had het achterin moeilijk met de jonge invallers. Wij speelden daardoor steeds vaker op de aanval. Dat gaf af en toe ondanks het groeiende zelfvertrouwen hier en daar haarscheurtjes op het middenveld en in de verdediging. ONDO maakte hier dankbaar gebruik van en wist onze keeper Marc regelmatig op de proef te stellen. Dat resulteerde uiteindelijk tegen het einde van de eerste 35 minuten in de voor hun bevrijdende gelijkmaker.

Deze wedstrijd zagen we daar absoluut geen gevaar in ontstaan. Het snelle spel dat vanuit de flanken op het doel van ONDO werd afgevuurd zou binnen enkele momenten weer een voorsprong kunnen veroorzaken. Minder was echter waar. De 2e helft was er gewisseld door de tegenstander. Hun verse en geroutineerde spits had al snel door waar de zwakke plek bij de bezoekers lag. Al vroeg in het 2e deel van de wedstrijd wist hij onze linksback (lees redactie) zover uit te dagen dat deze zichzelf niet meer in de hand had, waardoor de spits van ONDO plat ging binnen de zestien. Het gat was gevonden, want niet veel later werd in een soortgelijke situatie de tweede penalty veroorzaakt. Marc zat bij de tweede knal vanaf de stip wel in de juiste hoek, maar net een fractie te laat.

Binnen no time stonden we achter in plaats van gelijk. Alle zeilen werden bij gezet en de druk kon opnieuw worden opgevoerd  Een 2e ook weer prachtige treffer werd gauw genoeg wederom door Marciano geforceerd. ONDO kreeg het op het laatst nog even benauwd. Een gelijk spel hing nog even in de lucht toen ons hele elftal inclusief Marc zich op kwam dringen voor het doel van de Heusdenaren.

De scheids liet op professionele wijze de laatste hoekschop nemen en floot daarna de wedstrijd af.

Voor de een was het jammer en voor de ander maar goed dat er bij deze ontmoeting geen beelden zijn gemaakt!

Foto- en filmreportage : Wim (had deze keer andere verplichtingen)

(winnaar GOUDEN WEDSTRIJD CAMERA 2017)

Tekst: Marcel