Bekerwedstrijd: Prinses Irene – Someren/NWC Asten, uitslag 0-1.

Prinses Irene VR1 (zon)

SV Someren VR1 (zon)

3 september 2017 12:00

Vandaag stond dan eindelijk de eerste officiële wedstrijd op het programma voor de meiden van Someren/NWC Asten. In Nistelrode moest het aantreden tegen hoofdklasser Prinses Irene.

De laatste jaren was dit zeker op hun eigen veld een zeer lastige tegenstander. Vaker werd er met grote cijfers verloren. Vandaag bleek dit anders te zijn. Vanaf het eerste fluitsignaal was Someren/NWC de betere ploeg. Verdedigend stonden ze goed en door de ruimtes klein te houden kwam de thuisploeg lastig aan het voetballen.

De beste kansen waren er dan ook voor Someren/NWC. Buiten het goede spel was dit de enige opmerking. Het vizier stond nog niet op scherp. Waar de gehele wedstrijd al verschillende kansen werden gemist, probeerde centrale verdedigster Maxime Scheepers het 15 minuten voor tijd eens van afstand. De bal verdween boven in het doel van Prinses Irene en zo kwamen de vrouwen van Someren/NWC Asten op een meer dan verdiende voorsprong  (0-1).

Toch zou de grootste kans in de laatste 10 minuten er nog zijn voor Prinses Irene. Na de 0-1 sloop er bij de blauw-witten toch wat vermoeidheid/ gemakzucht in het team. Maar een perfect keepende Iris van Stiphout kwam in een 1 tegen 1 duel als winnaar uit de strijd en wist zo de winst over de streep te trekken. Nogmaals een goeie wedstrijd, maar we moeten gaan werken aan het afmaken van de kansen en op de 90 minuten focus. Als we dat gaan beheersen, belooft het een mooie seizoen te gaan worden.

A.s. donderdag spelen we een oefenwedstrijd in en tegen Leveroy. En dan gaan we volgende week zondag weer verder met de Bekercompetitie. Dan spelen we een thuiswedstrijd tegen HRC '14. Dit team is een combinatie tussen Hurwenen en Rossum. Dit team komen we overigens ook in de competitie tegen. Natuurlijk hopen we weer op veel support a.s. zondag om 12.00 uur op sportpark De Potacker in Someren.

Voor verslag: Ivo Veltrop.